در هنگام خرید لپ تاپ، نکاتی را باید مد نظر قرار دهید تا پس از خریدن پشیمان نشوید! معمولا کسانی که با عجله و بدون مشخص کردن نیاز خود اقدام به خرید لپ تاپ می کنند، پس از استفاده با مشکلاتی روبرو می شوند. ما برآن هستیم تا با ارائه ی نکاتی به شما دوستان، از این مشکلات جلوگیری کرده و قصد داریم به زبانی ساده، بیشترین نقص هایی که شما با آن روبرو هستید را بررسی کنیم.




نکاتی پیرامون خرید لپ تاپ

از اولین سال های ساخت لپ تاپ، کاربران به این مسئله واقف بودند که لپ‌تاپ‌ها از کامپیوترهای رومیزی (Desktop)، ضعیف تر و از نظر سخت افزاری دارای محدودیت بیشتری هستند. این روزها، مرز قابلیت ها و محدودیت های این دو نسل از کامپیوتر بسیار کمرنگ شده است. اما تعریفی که می توان از لپ تاپ ها داشت، تفاوت آنرا با دیگر کامپیوتر ها مشخص می کند. لپ تاپ یا نوت بوک به کامپیوتری اطلاق می شود که همه اجزای کامپیوتر رومیزی را به صورت یکپارچه دارا باشد و بتوان آن را حمل کرد. مهم ترین ویژگی لپ تاپ، قابلیت حمل پذیری ( Portability ) است و وجه تمایز و تفاوت آن با نسخه های رومیزی می باشد.
در معنای لغوی هم لپ تاپ ( Laptop )، به معنای قرار گرفته شده بر روی ران پا می باشد، یعنی کامپیوتری است که روی قسمت فوقانی ران پا در هنگام نشستن جا بگیرد.
در هنگام خرید لپ تاپ، نکاتی را باید مد نظر قرار دهید تا پس از خریدن پشیمان نشوید! معمولا کسانی که با عجله و بدون مشخص کردن نیاز خود اقدام به خرید لپ تاپ می کنند، پس از استفاده با مشکلاتی روبرو می شوند.
ما برآن هستیم تا با ارائه ی نکاتی به شما دوستان، از این مشکلات جلوگیری کرده و قصد داریم به زبانی ساده، بیشترین نقص هایی که شما با آن روبرو هستید را بررسی کنیم.

خرید لپتاپ

سایت ها و شبکه های اجتماعی

نکته ای که ابتدای همین بحث مطرح می شود این است که، آیا می توانیم به اطلاعاتی که از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی کسب کرده ایم اعتماد کنیم؟
همواره آنچه در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها منعکس می شود درست و دقیق نیست. هر محصولی نیازمند بررسی تخصصی، زیر نظر کارشناسان و متخصصان همان محصول است. نقد و بررسی نیازمند بی طرفی است تا نقاط مثبت و منفی محصول، شناخته شود. این که هر وب سایت یا کانالی به ظن خود و نسبت به نیاز آن سایت یا کانال، محصولی را مورد بررسی قرار دهد، راه درستی برای شناخت آن محصول نیست.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای کسب اطلاعات به هر سایت و کانالی که در دسترس تر است مراجعه می کنید، به احتمال زیاد پس از خرید با انواع نقص ها و مشکلات روبرو خواهید شد.
اکیدا پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات و مقایسه محصولات، به سایت های مورد اطمینان مراجعه کنید.

خرید لپتاپ در سایت ها و شبکه های اجتماعی

خرید لپ تاپ با هر قیمتی

این موضوع که بتوانیم با هر قیمتی لپ تاپ بخریم، حتی مبلغی کمتر از مبلغ خرید یک تلفن همراه! ذهن را کمی قلقلک می دهد، اما بعد از خرید نباید گله ای داشته باشیم. در هنگام خرید نیز، به لطف تولیدات زیاد این محصول، با دنیایی از انواع مدل های لپ تاپ و نوت بوک روبرو می شویم.
این دو نکته باعث می شود که هنگام خرید لپ تاپ، آن هم با قیمت پایین و مشخصات سخت افزاری نامناسب، نیاز و انتظار شما برطرف نشود.

خرید لپ تاپ با هر قیمتی

حداقل سیستم مورد نیاز

یکی از دغدغه ها و سوالات کاربران هنگام خرید لپ تاپ های نازل تر، اجرا کردن برنامه های آفیس و وب گردی است؛ پاسخ اکثر فروشنده ها نیز مثبت است. اما بعد از چند روز استفاده، کاربر با مشکلات فنی و هنگ کردن های پی در پی و اتفاقاتی از این دست روبرو می شود.
جواب درست در موقع خرید این لپ تاپ ها، توجه کردن به حداقل سیستم مورد نیاز برنامه ها و نرم افزارهای مورد استفاده کاربر است. باید به این نکته هم توجه کرد که این روزها، مرورگرها و حتی سایت ها برای ارائه‌ی بهتر از پردازش گرافیکی استفاده می کنند. حتی نسخه های به روزتر آفیس هم، پردازش های گرافیکی را می طلبد که نیازمند داشتن حداقل سیستم مورد نیاز این نرم افزار هاست. کافی است روی مرورگر این لپ تاپ ها چند تب اضافی باز کنید یا موقع استفاده از آفیس، چند سند را باهم باز کنید، آن وقت است که لپ تاپ دیگر پاسخ گوی این حجم از داده نیست و شروع به هنگ کردن و... می کند.
بهترین روش خرید برای این نوع از لپ تاپ ها، در نظر گرفتن نیازهای خود از خرید لپ تاپ یا نوت بوک است. توجه به حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای آن هم ضروری است. البته ممکن است هنگام خرید با تفاوت قیمت بیشتری روبرو شوید، اما خیالتان از مشکلات بعد آن راحت است.

قابل حمل بودن (Portability)

در شروع این مبحث از قابلیت حمل پذیری و وجه تمایز آن با کامپیوترهای رومیزی سخن گفتیم. این قابلیت صرفا حمل کردن لپ تاپ با خود نیست. قابل استفاده بودن آن در شرایطی که دیگر کامپیوترها کارایی ندارند هم مدنظر است. مانند استفاده در خودرو، فضای باز و...
بسیاری از لپ تاپ ها و نوت بوک های امروزی قابل حمل هستند ولی عملا در شرایط گفته شده بی استفاده اند. به ویژه لپ تاپ های گیمینگ به دلیل مصرف بالای انرژی و وزن سنگینی که دارند به راحتی در هر محیطی قابل استفاده نیستند.

باتری نامناسب

نکته ی دیگر، نداشتن باتری مناسب در بسیاری از مدل های لپ تاپ است. در نبود برق مستقیم برای استفاده دستگاه ها، لپ تاپ ها باید بتوانند برای مدت کافی روشن بمانند. اما وجود باتری ضعیف مانع از ادامه ی فعالیت های شما می شود.

باتری نامناسب

قطعات و لوازم جانبی

استفاده از قطعات و لوازم جانبی در کنار لپ تاپ،  قابلیت حمل پذیری آن را با مشکل روبرو می کند و استفاده از باتری آن را به دلیل مصرف انرژی ذخیره شده محدود می کند. این قطعات و لوازم جانبی شامل خنک کننده ها، داک های مربوط به بازی، هارد های اکسترنال و... می باشد.

سخن پایانی

این مطلب قصد ندارد تا به بررسی تخصصی لپ تاپ ها یا قطعات آن بپردازد. هدف از طرح این مبحث، آشنایی با مشکلاتی است که اکثرا در هنگام خرید به آن توجهی ندارند.
اگر قصد دارید لپ تاپی بخرید که در کنار هزینه ی مناسب، کارایی خوبی هم از خود نشان دهد، بهتر است این مطلب را از دست ندهید...