ساعتهای هوشمند می توانند از سلامت ما در زندگی روزمره حمایت کنند. ساعتهای هوشمند یک تکنولوژی در حال ظهور هستند و تحقیقات با این دستگاهها در مرحله‌ی درخشانی است. یک ساعت هوشمند یک رایانه معمولی می باشد که دارای مجموعه ای از سنسورها است.




 تاریخچه ساعت‎های هوشمند


1972 : اولین ساعت دیجیتالی Pulsar توسط شرکت همیلتون
1983 : Data2000 توسط شرکت سیکو عرضه شد که می توانست 2000 رقم را در خود ذخیره کند.
1984: RC-1000، اولین ساعت هوشمند سیکو که دارای یک تراشه‎ برای اتصال به کامپیوتر.
1985 : RC-20، این مدل با نام تجاری Sieko Epson منتشر شد. این مدل یک میکروپروسسور SMC84C00 8-bit Z-80، 8 کیلوبایت ROM و 2 کیلوبایت RAM داشت که دارای برنامه‎های کاربردی همچون برنامه‌ریزی، یادداشت‎ها، زمان جهانی و یک برنامه ماشین حساب چهار کاره داشت. LCD ماتریس نقطه‎ای نمایشگر 32*42 پیکسلی داشت و از همه مهم‌تر به صفحه‎ای لمسی مجهز شده بود.

1985 : شرکت Seiko مدل RC-4000 را با بند استیل به عنوان یک Datagraph کامیپوتر به بازار عرضه کرد که RAM آن 2KB بود.

1990: برای اولین بار نیز ساعت های هوشمند از طریق ارتباط بی سیم به دنیای اینترنت متصل شدند .

1998 : ساعت Ruputer توسط شرکت Seiko عرضه بازار شد. این ساعت از یک پردازنده 16 بیتی و 128KB حافظه RAM به همراه یک mono LCD با رزولوشن 102×64 برخوردار بود .

1999: SPH-WP10 توسط شرکت سامسونگ تولید شد. این ساعت دارای ویژگی هایی بود. ویژگهای هایی از قبیل : صفحه نمایش گرافیکی , شماره گیری صوتی , تلفن دستی , راهنمای تلفن ویبره و میکروفن.

2002: WatchPad توسط شرکت های IBM و Citizen عرضه بازار شد.

2004تا2008 : ساعت SPOT که با FM کار میکردند توسط شرکت مایکروسافت عرضه بازار شدند. ولی این شرکت در سال 2012 آن را متوقف کرد.

2017: ساعت MBW 150 توسط شرکت سونی اریکسون عرضه بازار شد.

2009: ساعت Samsung S9110 دارای صفحه نمایش 1.76 اینچ بوده است.

2010: شرکت سونی اریکسون ساعت LiveView را معرفی کرد.

2011: Motoactv و WIMM One، ارائه شده توسط شرکت موتورولا می باشد.
2012: ساعت هوشمند سونی نقش دومین اسکرین را برای موبایل آندرویدی شما ایفا می کند. اخیرا سونی انرا آپدیت کرده و می گوید 200 اپ آندرویدی روی ان کار می کند. خواندن ایمیل ها، اس ام اس ها و وصل شدن به توئیتر و ... را انجام می دهد.
2013: Samsung Galaxy Gear ساعت هوشمند اصلی سامسونگ که بعد از مدتی سیستم عامل آن از اندروید به تایزن ارتقا پیدا کرد.

2014: شرکت گوگل در مراسم Google I/O سیستم عامل Android Wear را برای دستگاه ها و گجت های پوشیدنی و چند ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Android Wear را معرفی کرد.

2015: شرکت Apple نیز در سال 2014 ساعت هوشمند خود را موسوم به Apple Watch با سیستم عامل انحصاری Watch OS معرفی کرد که در سال 2015 روانه بازار خواهد شد .

قابلیت ساعت های هوشمند

از قابلیت های ساعت هوشمند کاربرد در زمینه ی ورزش می باشد. به هر حال ما علاقه داریم تا هنگام ورزش کردن از سرعت و میزان ضربان قلب و .. خودمون مطلع بشیم. ساعت هوشمند هم شتاب سنج هست و هم ضربان قلب را برای شما اندازه گیری می کند.

از ویژگی های دیگر Smart Watch ها، داشتن حافظه و رم است. می توانید از طریق موبایل یا تبلت خود به ساعت هوشمند خود متصل شوید. ساعت های هوشمند دارای مکان یاب و مسیریاب نیز می باشند .

ساعت هوشمند به شما این امکان را می دهد در هر وضعیتی که هستید چه در حال پیاده روی چه نشسته چه دویدن با سرعت به منابع اصلی و امکانات ویژه آن دسترسی داشته باشید ، بدون اینکه نیاز به باز کردن قفل تلفن را داشته باشید یا بخواهید صفحات را جابجا کنید تا به چیزی که می خواهید برسید .
دیگر لازم نیست برای برقراری تماس تلفنی یا مشاهده یک پیام کوتاه نمایشگر 5 اینچی اسمارت فون خود را روشن کنید ! با کمک بلوتوث نسخه 4 که بسیار کم مصرف تر از نسخه های قبلی است می توانید به ارتباطی پایدار و ایمن دسترسی داشته باشید و همچنین نگران مصرف باتری تلفن خود نیز نباشید.

ساعت های هوشمند را برای چه کاری نمی توان استفاده کرد؟

• ساعت های هوشمند برای مصرف محتوا اصلا مناسب نیستند. یعنی استفاده از آن ها برای مطالعه ی نوشته های طولانی و یا اخبار، اصلا راحت نیست.
• از ساعت های هوشمند نباید انتظار داشته باشید که بتوانید به کمک آن ها پیامک ها یا ایمیل هایتان را پاسخ دهید.
• از برنامه های مخصوص گوشی های هوشمند بر روی ساعت های هوشمند نمی توان استفاده کرد، زیرا اندازه ی صفحه ی این برنامه ها برای استفاده بر روی ساعت هوشمند بهینه سازی نشده است.
• از ساعت های هوشمند نمی شود برای انجام بازی طولانی مدت و جدی استفاده کرد.

سیستم عامل به کار برده شده در ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل تایزن با گوشی های جدید سامسونگ بیشترین سازگاری را دارند. این ساعت ها با گوشی های اپل هم می توانند کار کنند اما کارایی آن ها محدود است. دقیقا به همین ترتیب ساعت های هوشمند سامسونگ می توانند با دیگر گوشی های اندرویدی کار کنند، اگرچه این گوشی ها باید ویژگی های خاصی داشته باشند.


ساعت اپل واچ تنها با سیستم عامل آی او اس سازگار است و حداقل تا به امروز قابل استفاده با گوشی های اندرویدی نیست.

ساعت هایی که از سیستم عامل اندروید ور استفاده می کنند هم با گوشی های اندرویدی قابل استفاده اند و هم با گوشی های ساخت اپل. البته معمولا ساعت های هوشمند اندرویدی نیاز به سیستم عامل 4.3 به بالا بر روی گوشی هوشمند دارند تا بتوانند با آن ها هماهنگ شوند.

هنگام خرید ساعت هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنیم

• ساعت هوشمندی نخرید که گوشی هوشمندتان توانایی کار کردن و هماهنگی با آن را نداشته باشد.
• اگر روی تناسب اندام خود کار می‌کنید، ساعتی بخرید که سنسور ضربان قلب و GPS داشته باشد.
• در هنگام خرید به عمر باتری توجه داشته باشید. با وجود تعداد کم، ساعت‌های هوشمند با نمایشگرهای e-paper یا کاغذ الکترونیکی که شارژ بیش‌تری حفظ می‌کنند را نیز در نظر داشته باشید.
• ساعتی را انتخاب کنید که در حالی که از آن استفاده نمی‌کنید نیز زمان را نشان دهد.
• اطمینان حاصل کنید که بند ساعت و هم‌چنین قلاب و سگک آن به راحتی قابل استفاده و قابل تعویض باشد.
• اپلیکیشن‌های موجود نیز فاکتور مهمی به شمار می‌روند ولی نه مانند سازگاری، طراحی و ویژگی‌های دیگر.

ساعت هوشمند ایتاپ 

ساعت هوشمند ایتاپ

ساعت هوشمند ايتاپ مدل SW6 با ظاهری بسيار زيبا ، صفحه نمایش گرد و ساخت آن به کمک آلیاژ فلزات ، به شکلی جذاب و زیبا در آمده است.برای اين ساعت هوشمند دوربينی در نظر گرفته نشده است. مبنع تغذيه دستگاه يك باتري با ظرفيت 380 ميلی آمپر ساعت است و با فول شارژ شدن این محصول مي توان حدود 24 الي 48 ساعت از دستگاه استفاده كرد.اما با توجه به شرایط گوناگون مصرف هر شخص ممکن است این مقدار کمتر از 24 ساعت باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ساعت هوشمند وی سریز مدل WEAW09

ساعت هوشمند وی سریز

وی سریز مناسب خانم ها و آقایان است. این ساعت در رنگ های مختلف موجود می باشد. جنس بند ساعت هوشمند از لاستیک بوده و با داشتن قفل سگکی باعث شده است به راحتی بر روی مچ دست بسته شود. ساعت هوشمند وی سریز دارای صفحه نمایش لمسی از نوع TFT می باشد. در پایین صفحه نمایش سه کلید لمسی موجود است که بر حسب نیاز می توانید از آن استفاده کنید. همچنین یک کلید فشاری هم در سمت راست ساعت تعبیه شده است. قابل ذکر است صفحه نمایش 1.44 اینچی ساعت وی سریز با داشتن تراکم 125 پیکسلی، بهترین انتخاب برای کاربران می باشد ظمن این که وضوح این صفحه نمایش از نظر مشتریان قابل تایید است. در طراحی این ساعت یک پورت Micro USB تعبیه شده است.
برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit

ساعت هوشمند شیائومی

شیائومی این بار توانست اولین ساعت هوشمند با یک صفحه نمایش لمسی را عرضه بازار کند. طراحی ساده و زیبا، دور قاب سرامیکی ضد خش و بند سیلیکون عرق ضد، از دیگر ویژگیهای این ساعت است. این ساعت مناسب برای فعالیت های روزانه شما می باشد و اطلاعاتی نظیر ضربان قلب، زمان، موقعیت، مسافت طی شده و ..را ذخیره می کند. این محصول با صفحه نمایش HD و رزولوشن ۳۲۰ × ۳۰۰ پیکسل تصاویر رنگی عمیق را با کیفیت بالا و شفاف ارائه میدهد. شیشه محافظ آن گوریلا می باشد که در برابر نفوذ آب در شرایط موج و گرد و غبار را دارد، دوام دستگاه را تضمین میکند. ساعت هوشمند Amazfit شیائومی همچنین می تواند حدود ۵۰۰ آهنگ را ذخیره کرده و از طریق هدفون های بی سیم، موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

ساعت هوشمند از جمله ابزارهای الکترونیکی هست که  در حال پیشرفت و گسترش می باشند . قابلیت های این ساعت  مواردی مانند: دما سنج، مکان یاب، امکان تماس تلفنی، تنظیم قرارملاقات ها،  اماکن اتصال به موبایل و تبلت و لپ تاپ و.. است. این قابلیت ها در کنار حمل راحت و سبک بودن، باعث  توجه به آن می باشد. خرید ساعت هوشمند روز به روز درحال افزایش هست.