اپل اختراعات بزرگی همچون آیپد، آی مک، مک بوک، آی پاد، آیفون ،اپل واچ و اپل تی وی را در کارنامه خود ثبت کرده است و این اختراعات باعث شد که شرکت اپل از سوی مجله فوربز به عنوان یکی از مشهورترین و با ارزش ترین برند های جهانی انتخاب شود. حال قصد داریم شما را با سیر تکاملی یکی از محصولات شگفت انگیز این برند به نام گوشی آیفون که باعث ایجاد چنین تغییر بزرگی در تولید و طراحی گوشی های همراه شد آشنا سازیم.




 در طول سالیان سال همواره در دنیا افرادی وجود داشتند که با تلاش، کوشش، ایده پردازی و روحیه محکم دست به اختراع و نوآوری زدند نام اینگونه افراد همیشه در ذهن ها تداعی می شود و ممکن است باورها و فکر آن ها را الگویی قرار دهیم برای ایجاد و پیشرفت در یک کسب و کار، اینگونه افراد اغلب با نام رهبران کاریزماتیک یاد می شوند یکی از این رهبران قدرتمند کسی نیس جز استیو جابز. کسی که آرزوهای بلندی داشت و شخصیتی کمال طلب و توانست دست به اختراع شرکت جهانی اپل بزند. شرکتی که امروز اختراعات بزرگی همچون آیپد، آی مک، مک بوک، آی پاد، آیفون ،اپل واچ و اپل تی وی را در کارنامه خود ثبت کرده است و این اختراعات باعث شد که شرکت اپل از سوی مجله فوربز به عنوان یکی از مشهورترین و با ارزش ترین برند های جهانی انتخاب شود. حال قصد داریم شما را با سیر تکاملی یکی از محصولات شگفت انگیز این برند به نام گوشی آیفون که باعث ایجاد چنین تغییر بزرگی در تولید و طراحی گوشی های همراه شد آشنا سازیم.

آیفون: اولین محصول

گوشی موبایل آیفون

 در سال 2007 اپل تحولی باورنکردنی در جهان ایجاد کرد و آن هم تولید اولین گوشی هوشمند در دنیا بود. این گوشی 3.5 اینچی با طراحی بسیار زیبا و کوچک نظربسیاری از افراد را به خود جلب کرد و عموم را با نسل نوینی ازفناوری آشنا ساخت.

آیفون 3G

گوی موبایل آیفون 3G

نسل بعدی آیفون در سال 2008 با نام آیفون 3 جی نیز روانه بازار شد. این گوشی موبایل دارای دوربین 2 مگاپیکسلی بود و مجهز به جی پی اس اما قابلیت فیلمبرداری نداشت.

آیفون 3GS 

گوشی موبایل آیفون 3gs

بعد از یکسال اپل مدل کامل شده نسخه ی پیشین خود را با نام 3 جی اس تولید کرد که در پایان نام آن حرف لاتین S اضافه شده بود که مخفف کلمه Speed و به معنای سرعت است. این گوشی موبایل دارای دوربین 3 مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند بود همچنین اولین آیفونی بود که قابلیت فیلمبرداری داشت.

آیفون 4

گوشی موبایل آیفون 4

بعد از شش ماه مرخصی و ترک اپل توسط استیوجابزبه دلیل بیماری، این کارآفرین ومخترع قدرتمند دست از تلاش نکشید و در سال 2010 آیفون 4 را معرفی کرد. این گوشی موبایل نسبت به مدل های پیشین آیفون از طراحی ظریف تری برخوردار بود و مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فیلمبرداری به صورت HD بود.

آیفون 4S

گوشی موبایل آیفون 4s

یکسال بعد اپل نسخه ی کامل شده ی آیفون 4 یعنی 4S را روانه بازار کرد. در قلب این گوشی موبایل پردازنده ای قدرتمند تر قرار گرفته بود و قاب پشتی آن مجهز به دوربینی 8 مگاپیکسلی بود. در واقع می توان گفت آیفون 4S در کنار آخرین نفس های استیوجایز معرفی شد و این رهبر قدرتمند به علت بیماری و وضعیت نامناسب جسمی جان خود را از دست داد.

آیفون 5

گوشی موبایل 5

در سال 2012 اپل آیفون 5 را رونمایی کرد این گوشی موبایل نسبت به مدل های قبلی آیفون از ویژگی های مدرن تری برخوردار بود. آیفون 5 دارای صفحه نمایش 4 اینچی و مجهز به پردازنده ای قدرتمند تری بود. این گوشی دارای طراحی زیبا و خوش دست و دوربین 8 مگاپیکسلی بود.

آیفون 5S

گوشی موبایل آیفون 5s

در روز 11 سپتامبر سال 2013 اپل نسخه تکامل یافته آیفون پیشین را وارد بازار کرد. آیفون 5s از قابلیت منحصربه فرد سنسوراثرانگشت برخوردار بود که در واقع نسبت به گوشی های دیگر آیفون دارای امنیت تضمین شده بود.

آیفون 6 وآیفون 6 پلاس

گوشی موبایل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

درسال 2015 اپل گوشی های پرچمدار خود را یعنی آیفون 6 و 6 پلاس را رونمایی کرد. در واقع این گوشی ها دارای صفحه نمایش بزرگتری بودند به گونه ای که آیفون 6 دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس نیز نمایشگری 5.5 اینچی داشت.

آیفون 6S و آیفون 6S پلاس

گوشی موبایل آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

بعد از مدتی اپل، گوشی های آیفون 6S و6S پلاس را به بازار عرضه کرد این مدل از گوشی ها از لحاظ ظاهری و اندازه کاملا دارای طرح و شکل آیفون 6 و6 پلاس بودند و تنها در رنگ و دوربین دارای قابلیت منحصر به فردی بودند. به صورتی که برای اولین بار اپل با تولید این گوشی موبایل رنگ رزگلد را معرفی کرد و از سنسور 12 مگاپیکسلی برای آن ها استفاده کرده بود. این دو قابلیت موجب محبوبیت آیفون 6S و 6S پلاس در بین طرفدارن پروپا قرص این برند شد.

آیفون 7 وآیفون 7 پلاس

گوشی موبایل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

در سال 2016 آیفون 7 و آیفون 7 پلاس توسط شرکت اپل رونمایی شد این گوشی های موبایل نسبت به تمامی مدل های پیشین شرکت اپل از ظاهری خاص و فناوری نوینی بهره مند بودند. دکمه ی هومی که برای این سری از آیفون ها طراحی شده بود مجهز به فناوری فورس تاچ بود. این گوشی های موبایل از بالاترین و قدرتمندترین سیستم سخت افزاری نیز برخوردار بودند و در کنار رنگ های سفید و طلایی در رنگ هایی همچون «جت سیاه و سفید» و قرمز هم اراِئه شده بود.

آیفون 8 وآیفون 8 پلاس

گوشی موبایل آیفون 8 و 8 پلاس

یکسال بعد اپل سری جدیدی از آیفون های پرچم دار خود را پرده برداری کرد. ویژگی منحصربه فردی که می توان در این سری از گوشی های آیفون مشاهده کرد مقاومت فوق العاده شیشه پشتی قاب این دو گوشی موبایل است، این قاب از ساختار داخلی فلزی و مسی برخوردار است همچنین اسپیکرهای استریو این گوشی موبایل بسیار قدرتمند است به گونه ای که تا 25 درصد صدای وسیع تری را پخش می کنند.

آیفون X

گوشی موبایل آیفون x

اپل در سال 2017 از آیفون X در کنار آیفون های 8 و 8 پلاس رونمایی کرد. اپل در این گوشی موبایل از فناوری های پیشرفته ای استفاده کرده بود. حذف تاچ آیدی (Touch ID) و جایگزین کردن آن با قابلیت Face ID علاوه برامنیت بالای این گوشی موبایل موجب محبوبیت آیفون X در بین مردم شد. این قابلیت به قدری دقیق و جالب بود که می توانست در صورتی که کاربر تغییراتی در چهره خود ایجاد کند مانند گذاشتن عینک، کلاه و یا تغییرفرم مو گول نخورد و به راحتی چهره کاربر مورد نظر را تشخیص دهد. به علاوه حذف دکمه هوم از دیگر تحولات سری جدید آیفون های پرچم دار بود.

آیفون XS و آیفون XS MAX

گوشی موبایل xs و xs max

بعد از مدتی اپل نسخه های تکامل یافته آیفون X را یعنی آیفون های XS و XS MAX را در سالن استیوجابز معرفی کرد. اما نکته ای که در این آیفون ها قابل ملاحظه است مقاومت این گوشی های موبایل در برابرگرد و غبار و فشارآب است، اپل این سری از محصولات خود را به فناوری IP68 مجهز کرده است به گونه ای که آیفون XS و آیفون XS MAX قادر هستند فشار آب در عمق 2 متری را تا 30 دقیقه تحمل کنند.

آیفون XR

گوشی موبایل آیفون xr

شرکت اپل در همین سال از آیفون جدیدی در کنار دو مدل قبلی یعنی آیفون 10 اس و 10 اس مکس رونمایی کرد. یکی از تفاوت های عمده آیفون XR یا همان 10Rبا دو مدل قبلی، در دوربین پشتی آن است به صورتی که اپل برای این آیفون از یک دوربین استفاده کرده است. این دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به فناوری اپتیکال است به گونه ای که هنگام عکس و فیلمبرداری لرزش دست را خنثی می کند.

آیفون 11

گوشی موبایل آیفون 11

بالاخره انتظارها به پایان رسید و اپل امسال در تاریخ 19 شهریور یکی از آیفون های پرچم دار خود را معرفی کرد. یکی از تفاوت های بارز این گوشی موبایل نسبت به تمامی مدل های پرچم دار این برند نحوه چینش دوربین های 12 مگاپیکسلی این گوشی موبایل در قسمت پنل پشتی می باشد. همچنین یک شیشه ی ضدخش برای نمایشگر آیفون 11 طراحی شده است که از مقاومت بالایی برخوردار است و از آسیب های احتمالی محافظت می کند.

تا به امروز اپل توانسته است در تولید گوشی های آیفون با فناوری های بسیار پیشرفته و در کنار آن ارائه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار با کیفیت بهترین و قدرتمندترین برند جهانی شناخته شود. در حال حاظر طرفداران برند اپل چشم انتظار تولید نسخه های تکامل یافته آیفون 11 می باشند.

 

جهت خرید گوشی هوشمند با کمترین قیمت می توانید اینجا کلیک کنید.