پاوربانک‌های شیائومی به دلیل استفاده از آی‌سی‌ها و ترانزیستور‌های با کیفیت، به ندرت دچار حادثه می‌شوند، درصورتی‌که برای پاوربانک‌های تقلبی به دلیل استفاده از قطعات بی‌کیفیت و متفرقه، حوادث زیادی نظیر سوختن دستگاه، آتش سوزی و انفجار اتفاق می‌افتد. این نکته نیز حائز اهمیت است که کمپانی شیائومی پاوربانک‌هایی با تکنولوژی بالا را تولید می‌کند که قابلیت‌هایی نظیر کنترل درجه حرارت، مقاومت در برابر نوسانات، کنترل جریان شارژ و ولتاژ خروجی و قابلیت‌های دیگری نظیر فست شارژ را دارا می‌باشد که پاوربانک‌های تقلبی فاقد این قابلیت هستند.




راه‌های شناخت و بررسی پاوربانک‌های اصلی و تقلبی شیائومی

این روزها همه به فکر خرید هستند، تابستان از راه آمده است و بازار هم پر شده است از کالاهای تقلبی و فیک. گرمای بازار کالای تقلبی داغ‌تر از این‌روزهای تابستان شده است.
همیشه این معضل وجود داشته است که کالای تقلبی در کنار کالای اصلی فروخته شود، اما برای تعدادی از برندها که محصولات و کالاهای خود را با قیمت رقابتی و مناسب وارد بازار می‌کنند این یک دردسر بزرگ است.
حتما در هنگام خرید متوجه این موضوع شده‌اید که قیمت کالاهای فیک و تقلبی برندهای لاکچری تقلبی بودن آن را اثبات می‌کند، اما برای شیائومی این مسئله وجود ندارد چرا که قیمت محصولات این برند با کیفیت بسیار خوش قیمت بوده و محصولات فیک و تقلبی آن هم با همان قیمت کالای اصلی به فروش می‌رود و این موضوع باید شما را حساس تر و مراقب تر کند. خصوصا هنگام خرید پاوربانک، چرا که این دستگاه قابلیت کپی‌برداری راحت‌تری دارد.

پاوربانک‌های شیائومی

شیائومی در ساخت پاوربانک‌های خود از تکنولوژی بسیار بالایی استفاده می‌کند و دارای قابلیت‌هایی نظیر شارژ سریع، کنترل جریان خروجی و کنترل درجه حرارت که پاوربانک‌های تقلبی فاقد این قابلیت‌ها هستند.
چندی‌است که تولید پاوربانک‌ها با اقبال مردم روبرو شده است و به همین دلیل نسخه‌های تقلبی زیادی در بازار مشاهده می‌شود. اولین مشکلی که پاوربانک‌های تقلبی برای شما ایجاد خواهند کرد آسیب رساندن به وسایل دیجیتال شما خصوصا تلفن همراه شماست.
مشکل دیگری که با خرید جنس تقلبی برای شما پیش خواهد آمد، محروم کردن خودتان از گارانتی و پشتیبانی است. ضمن این‌که پاوربانک‌های تقلبی خطراتی مانند انفجار و آسیب رساندن به شما را دارند که به دلیل ساخت غیر استاندارد این دستگاه‌هاست.
با ما همراه باشید تا به بررسی جزییات و تفاوت‌های کالای اصلی و تقلبی بپردازیم. در این مرحله ما ۲ پاوربانک که یکی نسخه اصلی و دیگری تقلبی است را مورد بررسی قرار دادیم.
 

قسمت جلو و پنل شارژ

در قسمت جلو و جایی که پورت‌ها قرار دارند ۳ تفاوت را می‌توانید مشاهده کنید.

۱. اولین تفاوت که آشکارا قابل مشاهده است مربوط به نشانگر ظرفیت پاوربانک می‌باشد. در نسخه تقلبی سوراخ‌هایی که LED در آن تعبیه شده است بزرگ‌تر از نسخه اصلی بوده و توخالی دیده می‌شوند. در صورتی‌که سوراخ‌های  LED در نسخه اصلی توپر دیده می‌شوند و مشخص است که LEDها از پشت به این سوراخ‌ها مماس هستند.
۲. پورت MicroUSB ورودی برای شارژ کردن پاوربانک در نسخه تقلبی به رنگ مشکی بوده ولی در نسخه اصلی، سفید می‌باشد.
۳. پورت USB خروجی برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگر در نسخه تقلبی سفید رنگ است اما در نسخه اصلی، این پورت به رنگ بژ می‌باشد.

Front Xiaomi Power Bank

قسمت پشت و عقب دستگاه

Back Xiaomi Power Bank

در قسمت پشت که مشخصات پاوربانک روی آن درج شده است و در تصویر نیز قابل مشاهده است، رنگ نوشته‌ها متفاوت است و فونت چینی آن کمی تفاوت دارد

قسمت روی دستگاه

On Xiaomi Power Bank

در روی دستگاه که لوگو Mi درج شده است، در نسخه تقلبی لوگو بزرگتر و محو تر می‌باشد. در صورتی‌که در نسخه اصلی لوگو کوچکتر بوده و پررنگ‌تر می‌باشد.

جزییات داخلی

شیائومی در پاوربانک‌های خود از باتری شرکت‌های معتبری هم‌چون LG استفاده می‌کند و اتصال باتری‌ها به بورد بسیار محکم و قابل اطمینان است، به طوری که اگر پاوربانک در حال شارژ خود و یا دستگاهی دیگر است اتصالات موجب دمای بالا نمی‌شود. اما در نسخه‌های تقلبی پاوربانک، باتری آن از شرکت‌های متفرقه بی نام و نشان تهیه می‌شود و برای اتصال آن از سیم‌های نازک بی کیفیت استفاده می‌کنند. استفاده از سیم به جای اتصالات استاندارد باعث داغ شدن بیش از اندازه سیم‌ها می‌شود که نتیجه آن جدا شدن سیم از بورد، آتش سوزی و حتی انفجار پاوربانک را در پی دارد.

Details of Xiaomi Power Bank

کابل USB

Usb Cable of Xiaomi Power Bank

شیائومی به همراه پاوربانک‌های ساخت خود، از کابل‌هایی استفاده می‌کند که برای گوشی‌های خود استفاده کرده است، با همان کیفیت. اما در نسخه‌های تقلبی از کابل‌هایی بی‌کیفیت، مشابه آنچه که در تصویر می‌بینید استفاده می‌شود.
استفاده از کابل بی‌کیفیت جدا از این‌که به پورت گوشی شما آسیب وارد می‌کند به دلیل استاندارد نبودن کابل، به خود گوشی نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بورد پاوربانک

کمپانی شیائومی، در پاوربانک‌های ساخت خود از آی‌سی‌های BQ24195 که توسط شرکت معتبر تگزاس اینسترومنتس (Texas Instruments) تولید شده‌اند بهره برده است. نکته‌ای که در استفاده از این آی‌سی‌ها قابل توجه است، شارژ کردن دستگاه با شدت جریان ۴ آمپر می‌باشد. همچنین اگر جریان خروجی ۲ آمپر باشد، نرخ تبدیل آن ۹۲٪ و اگر جریان خروجی ۲.۱ آمپر باشد، نرخ تبدیل آن ۹۱٪ خواهد بود.

پاوربانک‌های شیائومی به دلیل استفاده از آی‌سی‌ها و ترانزیستور‌های با کیفیت، به ندرت دچار حادثه می‌شوند، درصورتی‌که برای پاوربانک‌های تقلبی به دلیل استفاده از قطعات بی‌کیفیت و متفرقه، حوادث زیادی نظیر سوختن دستگاه، آتش سوزی و انفجار اتفاق می‌افتد.
این نکته نیز حائز اهمیت است که کمپانی شیائومی پاوربانک‌هایی با تکنولوژی بالا را تولید می‌کند که قابلیت‌هایی نظیر کنترل درجه حرارت، مقاومت در برابر نوسانات، کنترل جریان شارژ و ولتاژ خروجی و قابلیت‌های دیگری نظیر فست شارژ را دارا می‌باشد که پاوربانک‌های تقلبی فاقد این قابلیت هستند.

Electric Board of Xiaomi Power Bank

برچسب اصالت

کالاهای اصلی شیائومی دارای برچسب‌هایی است که می‌توانید به‌وسیله آن از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

البته قابل ذکر است که این برچسب‌ها بیشتر بر روی کالاهایی بود که در چین به فروش می‌رفت. تعداد کمی از محصولات شیائومی در ایران نیز این برچسب را به همراه دارند که با وجود آن بسیار راحت‌تر می‌توان به اصالت کالای مورد نظر پی‌برد.

Hologram of Xiaomi Power Bank
Guide For Mi Register

با خراش دادن پوشش محافظ موجود در کنار این برچسب، ارقامی را مشاهده خواهید کرد. این ارقام، کد ۲۰ رقمی مخصوص محصولات شیائومی است.

در قسمت بعدی، اگر به بخش تشخیص اصالت در وبسایت شیائومی بروید، با وارد کردن این کد ۲۰ رقمی می‌توانید از اصل بودن کالا مطمئن شوید.

در صفحه بعد می‌توانید از اصل بودن کالای خود اطمینان حاصل کنید و تعداد دفعاتی که این کد بررسی شده‌است را ببینید.

Guide for Mi Register

البته بر روی محصولات ZMI که شیائومی تنها در چین به فروش می‌رساند هم یک برچسب به شکل زیر وجود دارد که می‌توانید به منظور بررسی اصل بودن محصول مورد نظرتان از آن استفاده کنید. آدرسی که باید برای بررسی اصالت این نوع محصولات به آن مراجعه کنید، بر روی این برچسب درج شده است. بدین منظور روی لینک کلیک کنید. chaxun.zmifi.com">کلیک کنید 

Guide for Mi Register

همانند مراحل گذشته باید در این مرحله هم کد درج شده روی برچسب را درون کادر مورد نظر وارد کنید.
لازم به ذکر است که نتیجه این بررسی به زبان چینی است. برای حل این مشکل می‌توانید از مترجم گوگل استفاده کنید.

Guide for Mi Register

سخن پایانی

لزوم خرید پاوربانک اصلی و در کل، خرید کالای اصلی بر همه ما مشخص است. اما پیش از بررسی اصلی یا تقلبی بودن پاوربانک و یا هر کالای دیگری، باید از اصالت فروشگاهی که می‌خواهید خریدتان را انجام دهید اطمینان حاصل کنید.
قطعا هرچه پیش برویم، تشخیص کالای اصلی از تقلبی سخت‌تر خواهد شد. چرا که تولیدکنندگان این گونه کالاها نیز به دنبال برطرف ساختن تفاوت‌های خود با کالای اصلی هستند. این فروشگاه معتبر است که می‌تواند شما را در هنگام خرید، از اصلی بودن کالای مدنظرتان آگاه سازد.
فروشگاه اینترنتی لندیکا، اطمینان می‌دهد که تمامی محصولات برند شیائومی را با ضمانت اصلی بودن کالا و گارانتی معتبر در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما با خیالی آسوده خرید کنید.