این روزها بازارهای سنتی سهم زیادی از مشتریان قدیم خود را از دست داده اند و علت آن حضور پررنگ فروشگاه های اینترنتی است. فروشندگان سنتی در ابتدا فروشگاه های اینترنتی را به عنوان یک رقیب جدی در نظر نمی گرفتند ولی در حال حاضر شرایط فرق کرده است. سهم زیادی از بازار در دست فروشگاه های اینترنتی بوده و این سهم لحظه به لحظه در حال افزایش است. اگر شما هم به داشتن یک فروشگاه اختصاصی آنلاین فکر کرده اید حتما این مقاله را دنبال کنید.




فروشگاه اینترنتی آنلاین یا فروشگاه سنتی

شما بین این 2 گزینه کدام یک را انتخاب می کنید؟

  • خرید سنتی:

    از خونه برو بیرون... به 4-5 تا مغازه سر بزن... چند ساعتی وقت بذار و بابت رفت و آمد هزینه کن... نهایتا خرید کن و وقتی پاتو گذاشتی از مغازه بیرون دیگه فروشنده شمارو نمیشناسه
  • خرید اینترنتی:

    تو خونه بشین پای سیستم یا در حالی که رو تختت دراز کشیدی گوشی رو بگیر دستت... در کمتر از 10 دقیقه به 20تا فروشگاه اینترنتی سر بزن... از موتورهای جستجوی مقایسه قیمت استفاده کن... کمترین قیمت موجود در بازار ایران رو پیدا کن... کالارو سفارش بده و وقتی رسید دستت تا چند روز مهلت تست داری و اگر مشکل داشت می تونی کالارو پس بدی.

بدون شک هیچ کس بین 2 گزینه فوق خرید سنتی رو انتخاب نمیکنه مگر اینکه نتونه با اینترنت کار کنه. شما اگر الان دارید این مقاله رو میخونید پس بدون شک با اینترنت و خرید اینترنتی آشنا هستید. بد نیست این مقاله رو تا انتها بخونید. شاید شما هم به جمع خانواده خریداران و فروشندگان لندیکا پیوستین.

این روزها بازارهای سنتی سهم زیادی از مشتریان قدیم خود را از دست دادند و البته همه ما علت را می دانیم: حضور پررنگ فروشگاه های اینترنتی بین مردم. سهم زیادی از بازار در دست فروشگاه های اینترنتی بوده و این سهم لحظه به لحظه در حال افزایش است. کسب و کارهای اینترنتی دیگر پا را از لوازم دیجیتال هم فراتر گذاشته و به لبنیات و سبزیجات هم رحم نکردند. با روند فعلی بعید نیست در آینده ای نزدیک دیگر کسی برای خرید از خانه خارج نشود و بازارهای سنتی دیگر جایگاهی نداشته باشند.

با توجه به موارد فوق به نظر میرسد که بهتر است هر فروشنده ای یک سایت فروش اینترنتی راه اندازی کرده و بر روی فروش اینترنتی تمرکز کند. ولی آیا این کار درست است؟!!! برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است چالش های زیر را درنظر بگیریم:

1- هزینه اولیه راه اندازی یک سایت خوب اینترنتی که حداقل ملزومات اولیه را داشته باشد بالغ بر چندین میلیون تومان است.

2- هر سایت نیازمند نیروی پشتیبانی و خدمات مجزا هست که ماهیانه هزینه هایی را به دنبال دارد.

3- سایت فروش اینترنتی نیازمند بروزرسانی دائم و هماهنگ شدن با تکنولوژی های روز و نظارت دائم تیم فنی است که این امر هزینه هایی فراتر از انتظار دارد.

4- از همه مهمتر: فرض کنید بهترین سایت را هم طراحی کردیم! آیا می توانیم کاربران کافی را به سمت آن هدایت کنیم؟ آیا فروشگاه اینترنتی ما بازدیدکننده و خریدار خواهد داشت؟ چگونه جلب اعتماد کنیم؟! آیا می توانیم هزینه های تبلیغات، بهینه سازی موتورهای جست و جو و ... را پرداخت کنیم؟!


با درنظر گرفتن چالشهای  فوق به نظر می رسد فروشگاه های کوچک و حتی نسبتا بزرگ بهتر است که فکر داشتن فروشگاه اینترنتی اختصاصی را از سر بیرون کنند، زیرا بدون شک این کار یک طرح از پیش بازنده است!!! پس راه حل چیست؟! آیا باید دست روی دست گذاشت؟

بدون شک پاسخ ما به سوال فوق یک کلمه است: خیر!!! حتی اگر یک فروشنده خانگی هستید یا مغازه ای کوچک با موجودی کم دارید یا حتی زمانی که تنوع محصولات زیاد با تعداد زیاد دارید می توانید بدون هیچ هزینه ای در لندیکا یک فروشگاه اینترنتی کاملا رایگان داشته باشید. در این فروشگاه قیمت گذاری کالاها بر عهده شماست و لندیکا دخالتی در قیمت ها ندارد.

تمامی مراحل پشتیبانی و فروش و تبلیغات بر عهده لندیکا خواهد بود. شما فقط و فقط لازم است قیمت ها و موجودی کالاهای خود را به روز نگه دارید و زحمت ارسال کالاهای فروخته شده را بکشید. تنها پس از فروش کالا لندیکا درصد بسیار ناچیزی از قیمت کالا را به عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد. این درصد بر خلاف سایر فروشگاه های اینترنتی آنقدر ناچیز هست که نیازی نیست قیمت کالای خود رو جهت جبران این مبلغ افزایش دهید. لندیکا فقط در بخش کوچکی از سود حاصل از فروش شما سهیم خواهد بود.

 

 مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان در لندیکا:

قبل از هر چیز لازم است در سایت ثبت نام کنید. جهت ثبت نام در لندیکا اینجا کلیک کنید.

جهت ساخت فروشگاه اینترنتی در لندیکا به هیچ وجه نیازی نیست شما اطلاعات خاصی در زمینه وب یا طراحی سایت داشته باشید. فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

 

 مرحله اول: پس از ثبت نام در سایت در قسمت پروفایل کاربری گزینه ساخت فروشگاه را کلیک کرده و اطلاعات لازم را تکمیل کنید.

فروشگاه ساز آنلاین رایگان

مرحله دوم: اطلاعات فروشگاه شامل نام اختصاصی فروشگاه و لوگوی فروشگاه (اختیاری) و هزینه ارسال را تعیین کرده و گزینه ذخیره را انتخاب میکنید. همانطور که ملاحضه کردید در کمتر از 2 دقیقه فروشگاه شما ساخته شد. حالا نوبت به ثبت کالاها جهت فروش می رسد.

ساخت رایگان فروشگاه اینترنتی

مرحله سوم: انتخاب دسته کالا. در اینجا گروهبندی های مختلف کالا وجود دارد. بالغ بر 700 گروه کالا وجود دارد و شما می توانید گروه موردنظر خود را از طریق جست و جو یا انتخاب لیستی پیدا کنید.

فروشگاه آنلاین رایگان

مرحله چهارم: ثبت اطلاعات کالا. در این قسمت در بالای صفحه کامزد فروش کالا را مشاهده میکنید که این مبلغ تنها در صورت فروش از کالای شما دریافت می شود. مثلا برای گوشی موبایل این مبلغ 2 درصد است. در سایر فروشگاه های اینترنتی مبلغ دریافتی از فروشنده یا تامین کننده بابت گروه کالاهای دیجیتال مانند موبایل بالغ بر 5-6 درصد است یعنی چیزی حدود 3 برابر لندیکا! کارمزدها در لندیکا طوری درنظر گرفته شده تا فروشنده جهت جبران این کارمزد نیازی به افزایش کاذب قیمت کالا نداشته باشد.

فروشگاه ساز رایگان

مرحله پنجم: کالای شما در صف بررسی و تایید قرار می گیرد و در کمتر از 24 ساعت توسط تیم پشتیبانی بررسی و تایید می شود و پیامک تایید برای شما ارسال می شود. حالا فقط کافیست منتظر باشید تا کالا به فروش برسد. پس از فروش هر کدام از کالاها نیز بلافاصله برای شما پیامک و ایمیل ارسال می شود تا از فروش خود مطلع شده و جهت ارسال کالا اقدام کنید.

 

مزایای فروشگاه ساز رایگان لندیکا:

1- پنل ثبت کالای کامل، روان و ساده و در عین حال دارای امکانات بسیار زیاد و دقیق. شما برای معرفی کالای خود می توانید به راحتی اطلاعات را به صورت کامل و طبقه بندی شده وارد کنید.

2- بهینه سازی اطلاعات ثبت شده توسط تیم پشتیبانی لندیکا. واحد پشتیبانی کالای شما را به دقت بررسی کرده و مشکلات احتمالی را برطرف خواهد کرد. همچنین تیم پشتیبانی بر روی بهینه سازی موتورهای جست و جو نیز تمرکز دارد و در صورت امکان کالای شما جهت نمایش بهتر در گوگل سئو خواهد شد.

3- نمایش کالای شما در سایت های مقایسه قیمت مانند ترب و ایمالز. به شرطی که کالای شما دارای قیمت رقابتی باشد جهت افزایش شانس فروش کالا در سایت های ترب و ایمالز نمایش داده خواهد شد.

4- پشتیبانی 24 ساعته مشتریان به صورت آنلاین و تلفنی و اعتمادسازی کامل.

5- دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک 2 ستاره و نماد ساماندهی فروشگاه های اینترنتی و عضویت در اتحادیه کسب و کارهای مجازی. با توجه به این نمادها خریدار و فروشنده می توانند به راحتی به لندیکا اعتماد کنند.

6- آدرس اینرتنتی اختصاصی برای هر فروشگاه.

نتیجه گیری:

بدون شک هر فروشنده ای به داشتن یک فروشگاه اینترنتی جهت عرضه محصولات خود در سرتاسر کشور فکر کرده است. هزینه های اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی و همینطور هزینه نگه داری و بروزرسانی هر سایت خرید و فروش آنلاین  بسیار بالاست. هر فروشنده ای می تواند به صورت رایگان در لندیکا یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با آدرس مخصوص به خود را داشته باشد.

ساخت فروشگاه در لندیکا رایگان است و تنها پس از فروش کالا درصد بسیار کمی کارمزد دریافت می گردد. کارمزدها در لندیکا طوری درنظر گرفته شده تا فروشنده جهت جبران این کارمزد نیازی به افزایش کاذب قیمت کالا نداشته باشد و بتواند کالای خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست خریداران برساند. این یک معامله سه طرفه ی برد-برد-برد است که سه طرف آن عبارتند از: خریدار-فروشنده-لندیکا

چرا به لندیکا اعتماد کنیم؟