محاسبات مهندسی بسیار مهم و کارآمد هستند هنگامی که شما شروع به محاسبه ریاضیات در سطح بالا می کنید، اما مواجه با آنها برای اولین بار می توانید شما را ناامید کند. برای کارکردن با یک ماشین حساب مهندسی، باید کار با مهمترین توابع را یاد بگیرید و اطلاعات ورودی را در جهت درست وارد کنید. قبل از اینکه کار خود را با آن آغاز کنید، مطمئن شوید که می دانید که همه چیز در کجا قرار گرفته و چگونه باید توابع مورد نیاز خود را اجرا کنید.





مراحل
1. توابع مهم را پیدا کنید چندین توابع در ماشین حساب وجود دارد که برای جبر، مثلثات، هندسه، حساب دیفرانسیل و موارد دیگر ضروری است. توابع زیر را در ماشین حساب خود پیدا کنید (در هر برچسبی ممکن است متفاوت باشد). برخی از توابع ممکن است نیاز به فشار دادن دکمه Fn یا Shift برای دسترسی به آنها داشته باشند:

1. ترتیب ورود اعداد و عملگر ها را تعیین کنید. برای بسیاری از کلید های توابع، شما می توانید آنها را بر روی اعداد وارد شده خود اعمال کنید. بعضی از ماشین حساب ها عملکرد را بر روی عددی که قبلا وارد کرده اید هم انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر آن را بر روی شماره بعدی که وارد می شود انجام می دهند.
2. یک ریشه مربع ساده را امتحان کنید. ترتیب دکمه را در یک مساله آسان و سریع امتحان کنید. برای مثال،ریشه دوم 9 را بدست آورید. شما در حال حاضر باید بدانید که پاسخ خود برابر سه است، بنابراین این مسدله کمک بزرگی به شما است تا ترتیب وارد کردن دکمه ها را متوجه شوید.
(1) 9 را فشار دهید و سپس کلید علامت گذاری را فشار دهید. اگر هیچ اتفاقی نیفتاده، کلید علامت گذاری را فشار داده و سپس 9 را فشار دهید.
(2) بعضی از ماشین حساب پرانتز را به محاسبه اضافه می کند، مانند √ (3) شما باید قبل از تکمیل محاسبات، باید پرانتز های بسته را اضافه کنید.
(3) ممکن است مجبور شوید کلید Equals را برای دیدن نتایج فشار دهید.
3. توان یک عدد را بگیرید. یک آزمایش خوب دیگر برای دانستن ترتیب دکمه ها، استفاده از عملکرد yx است. از آنجایی که این شامل دو عدد می شود، می خواهید اطمینان حاصل کنید که می دانید که کدام دستور را وارد می کنید. سعی کنید یک آزمون ساده مانند 23 را انجام دهید. اگر پاسخ 8 را دریافت کنید، آن را در جهت درست انجام دادید. اگر پاسخ 9 بود، شما 32 را وارد کرده اید و ترتیب نادرست بوده است.
4. تشخیص نوع حالت ماشین حساب با توابع مثلثاتی. هنگامی که شما از توابع SIN، COS یا TAN استفاده می کنید، باید دو چیز متفاوت را در نظر داشته باشید: ترتیب فشار دکمه ها و رادیان در مقابل درجه.
• یک تابع ساده SIN را با یک پاسخ آسان برای یادآوری انجام دهید. به عنوان مثال، sine 30 درجه که برابر با 0.5 است. تعیین کنید که آیا شما باید 30 را اول وارد کنید یا اولین بار Sin را باید فشار دهید.
• پاسخ خود را بررسی کنید اگر جواب شما 0.5، سپس ماشین حساب خود را در حالت درجه قرار دارد. اگر جواب شما 98.9 باشد، ماشین حساب شما در حالت رادیان تنظیم شده است و برای تغییر دکمه حالت را فشار دهید.
5. تمرین وارد کردن معادلات بیشتر. وقتی شروع به وارد کردن معادلات به ماشین حساب خود می کنید، مسائل می توانند کمی پیچیده تر شوند. شما باید ترتیب را در نظر بگیرید و اغلب از کلیدهای () استفاده کنید. سعی کنید معادله زیر را در ماشین حساب خود وارد کنید: 3^4/(3+(25/3+4*(-(1^2))))
• توجه داشته باشید که وجود چندین پرانتز برای نگه داشتن فرمول درست لازم است. استفاده از پرانتز در جای مناسب برای ماشین حساب ضروری است.
6. چگونگی ذخیره سازی و بازیابی را یاد بگیرید. صرفه جویی در نتایج خود و کشیدن آنها به عقب یک مهارت اساسی برای مقابله با مسائل طولانی است. چند راه مختلف برای استفاده از اطلاعات ذخیره شده وجود دارد:
• از کلید پاسخ برای فراخوانی آخرین پاسخ نمایش داده شده به معادله استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما فقط 2^4 را وارد کردید، می توانید از نتیجه آن را از 10 با فشار دادن دکمه های ANS + - + 1 + 0 کم کنید. (علامت + به معنای جمع نیست فقط ترکیب کلمات است)
• برای اضافه کردن مقادیر به حافظه ماشین حساب از کلید M+ و یا STO (ذخیره) استفاده کنید. سپس می توانید از کلید REC و یا MR برای فراخوانی این مقدار از حافظه، برای استفاده در معادله، استفاده کنید.