شما ممکن است تعجب کنید که چرا برخی از افراد در کلاس شما وجود دارند که اغلب در امتحانات ریاضی یا هر آزمون دیگری که شامل محاسبات است نمره بالا می گیرند. خب، علاوه بر این، درست است افرادی وجود دارند که واقعا دارای مهارت تحلیلی عالی هستند، اما برخی هم وجود دارند که روی ماشین حساب های نابغه تکیه می کنند!




معادلات در جبر

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید از ماشین حساب CASIO خود به عنوان مثال در حل معادلات دارای x، در 3 مرحله به آسانی استفاده کنید.

ماشین حساب هایی که دارای ظرفیت Solving هستند

متاسفانه، همه ماشین حساب های Casio قادر به انجام الگوریتم های معادلات نیستند. به عبارت دیگر، همه ماشین حساب ها عملکردی برای بدست آوردن x را ندارند.

آیا ارزش دارد شما یک ماشین حساب مناسب برای بوع کاربرد خود تهیه نمایید؟ خب بله! با استفاده از ماشین حساب قوی تر شما می توانید در کار خود سرعت و عملکرد بهتری داشته باشید. این امر در کاهش خطاهای بی دقتی بسیار مفید است. 

چگونه با استفاده از ماشین حساب کاسیو مقدار مجهول X را بدست آوریم؟

در واقع، این کار نسبتا آسانی است! اما برای کمک به شما در درک این که چگونه این کار را انجام می دهیم، اجازه دهید از این معادله استفاده کنیم: X2+X-6=0

اولین قدم این است که معادله را در ماشین حساب CASIO وارد کنید. برای انجام این کار، روی ALPHA فشار دهید و دکمه "(" و یا دکمه ای که "X" در بالای آن چاپ شده است را فشار دهید. حالا برای علامت برابر، فقط با کلیک بر روی آلفا و جستجو برای نشانه "=" (این است که معمولا در بالای دکمه CALC) بر روی آن دکمه فشار دهید و این علامت را بر صفحه ثبت نمایید. توجه: این کار را با عملیات "=" واقع در پایین سمت راست ماشین حساب خود اشتباه نگیرید آن دکمه فقط برای نماش جواب به کار می رود. تصویر 1

گام دوم، حال ما به جواب بیشتر نزدیک هستیم! قدم بعدی این است که به ماشین حساب خود را برای حل متغیر x دستور دهید. ما این کار را با فشار دادن SHIFT انجام می دهیم و سپس دکمه ای که SOLVE را در بالای آن قرار گرفته را فشار می دهیم. که معمولا دکمه CALC است. و سپس برای تایید دستورالعمل، فقط بر روی دکمه تساوی در پایین سمت راست فشار دهید. تصویر 2

گام سوم، ماشین حساب متغیر مجهول را برای شما محاسبه خواهد کرد. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که صبر کنید. برای معادلات ساده، معمولا یک کسر از یک ثانیه طول می کشد، اما برای معادلات پیچیده، ممکن است تا 10+ ثانیه نیز طول بکشد.

پس از صبر، باید چیزی شبیه به عکس سوم بگیرید در حالی که جواب X = 2 است. این به شما خواهد گفت اگر شما آن را انجام درست است!

دیگر محاسبات را نیز می توانید به این شکل انجام دهید البته شاید با اندکی پیچیدگی بیشتر!!!