وقتی اسم کوله پشتی به گوش‌تان می‌خورد چه تصوری از آن در ذهن‌تان نقش می‌بندد؟ معمولاً کوله‌ها را به چه قصدی می‌خرید و استفاده می‌کنید؟ اهل استفاده‌ی روزمره از آنها هستید؟  




سراغ هر کدام از کارکردهای کوله برویم و یا آن را با هر قصدی بخریم، اساسی‌ترین کارکرد این نوع کیف در طبیعت و ورزش است. البته شاید هم فلسفه‌ی ساخت این کیف‌ها در اصل همین فعالیت‌ها بوده‌اند.

 سایت لندیکا در این مقاله شش نوع کوله و ساک را بر اساس سبک زندگی شما و فعالیت‌هایی که در بیرون از خانه، باشگاه و یا طبیعت دارید، فهرست کرده است. شاید هم اکنون از آنها استفاده می‌کنید و یا پیش از این برای خرید یکی از آنها تصمیم گرفته‌اید اما اگر اینگونه نیست می‌توانید بر اساس فعالیت‌های مورد علاقه خود برای خرید آنها تصمیم بگیرید.

کوله کوهنوردی

شاید پیش از این کوهنوردی با کوله‌های عادی را تجربه کرده باشید، اگر چنین باشد تفاوت صعود با آنها را با کوله‌های کوهنوردی به خوبی می‌دانید. کوله‌های مخصوص این کار چون فشار را در تمام طول ستون فقرات شما پخش می‌کنند، خستگی کمتری به وجود می‌آورند و از آسیب‌های احتمالی می‌کاهند.

 

در این کوله‌ها همچنین جای ابزار مختلف ضروری در کوهنوردی و یا وسایلی که باید در دسترس شما باشند به خوبی تعبیه شده است؛ جای بطری آب، محل مخصوص باتون‌های کوهنوردی و پیاده‌روی و جای مخصوص موبایل.

 

اگر زیاد کوهنوردی می‌کنید و یا برنامه‌ی مدونی برای کوهنوردی در فصل‌های بهار و تابستان دارید، این کوله‌ها به خوبی طبق عرض شانه و طول کمر شما تنظیم می‌شوند و برای دسترسی به محتویات داخل، دو مسیر دسترسی عمودی و افقی دارند.

 

کوله کمپینگی

 

کیف‌ها و کوله‌های کمپینگی برای شرایط سخت کمپینگ طراحی شده‌اند. البته ممکن است توأمان برای اهداف دیگری مانند مسافرت و کوهنوردی نیز به کار گرفته شوند اما در هر حال مقاومت بالا در شرایط غیرقابل پیش بینی کمپ، ویژگی اصلی آنهاست.

 

این کوله‌ها بدون استثنا باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشند و با یک طراحی ارگونومیک حمل را برای تمام افراد آسان کنند. کوله‌های کمپینگی همچنین ظرفیت بسیار خوبی برای جا دادن تمام وسایل مورد نیاز شما در یک پیک نیک و یا طبیعت گردی دارند.

 

کوله عادی

 

این کوله‌ها را چند منظوره بدانید. هرچند که ممکن است طیف جنس مواد به کار رفته در آنها بسیار گسترده باشد، اما به شما امکان استفاده در مکان‌های مختلف مانند دانشگاه، محل کار، باشگاه و یا حتی طبیعت را می‌دهند.

 

همچنین ویژگی خوب کوله‌های عادی این است که با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و کیفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند و می‌توانند به عنوان یک کیف عادی به صورت روزمره استفاده شوند.

 

اگر زیاد به طبیعت‌گردی‌های کوتاه و یک روزه می‌روید و در طول روز افزون بر باشگاه به مکان‌های مختلفی سر می‌زنید، این گزینه بهترین انتخاب است اما به یاد داشته باشید که اگر از آن زیاد استفاده می‌کنید به سراغ برندهای معتبر با محصولات ماندگارتر بروید.

 

کوله و ساک استخر و باشگاه

 

 

این کوله‌ها و ساک‌ها نسبت به سایرین جیب و تنوع جای کمتری دارند، به زبان ساده‌تر بیشتر شبیه کیسه هستند تا کیف و کوله‌های عادی.  دلیل آن هم مشخص است. شما ممکن است وسایل مختلفی را مانند حوله، کفش ورزشی، دمپایی و گرمکن در مراجعه به استخر و به همراه داشته باشید؛ وسایلی که چندان نیازی به تقسیم‌بندی آنها ندارید و در فاصله‌ی کوتاهی از اینکه در کیف‌تان جای‌شان می‌دهید به آنها نیاز پیدا می‌کنید و به سراغ‌شان خواهید رفت.

 

اگر زیاد به باشگاه و استخر می‌روید نیازی به کوله عادی و یا ساکی که کاربردهای دیگری نیز دارد، نخواهید داشت. می‌توانید یک کوله و یا ساک ورزشی را همیشه برای رفتن به باشگاه آماده نگه دارید و یا اگر همیشه برای رسیدن به تمرین دیرتان شده است، بدون معطلی وسایل‌تان را در آن بریزید و حرکت کنید.

 

 

کوله پیک نیک

 

اگر اهل غذا خوردن در پارک، گردش در اطراف شهر و طبیعت‌گردی‌های اینگونه با ماشین و یا پای پیاده هستید، کوله پیک نیک انتخاب مجهز، کارا و درستی است. این کوله‌ها در اندازه‌های مختلف تکنفره، دونفره، چهارنفره و بیشتر، انواع وسایلی را که شما در گردشی اینچنین به آن نیاز دارید، در خود جا داده‌اند. کارد و چنگال، بشقاب، نمکدان و فلفل پاش، لیوان، محفظه خنک نگهدارنده، دستمال پارچه‌یی، تخته چوبی و حتی پتوی مسافرتی در این کوله‌ها به خوبی چیده شده‌اند.

 

 

کوله قهوه‌خوری

 

اگر فکر می‌کنید که این سِت، کاملا غیرضروری است، اشتباه می‌کنید. اگر به همراه همسرتان به پیک نیک و یا طبیعت‌گردی‌ می‌روید، دوستان همراهی برای گردش دارید و یا با اتومبیل به دل طبیعت می‌روید، این کوله گزینه‌ی خوبی برای تکمیل کوله پیک نیک است، می‌توانید با همکاری همسفران تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد نیاز در گردش را حمل کنید.