برای همه ما سلامتی و تناسب اندام خیلی مهم است به همین دلیل با توجه به میزان وقتی که در طول روز داریم ساعات کم یا زیادی را به ورزش اختصاص می دهیم.اگر به دنبال وسیله ای هستید که وضعیت های مربوط به تناسب اندام بدن را مانند کالری سوخته شده و گام های برداشته شده نظارت کند، دستبند سلامتی با توجه به اینکه قیمت زیادی ندارد بهترین گزینه برای شماست. در ادامه قابلیت های مهم این دستبند سلامتی را توضیح می دهیم.




یکی از مهم ترین دلایلی که باید به فکر خرید دستبند سلامت باشیم یک جا نشینی است که اکثر ما در طول روز گرفتارش هستیم پشت میز نشستن در محیط کار استفاده از ماشین برای حمل و نقل و چیزهای دیگری که باعث کم تحریکی ما شده، با خرید این دستبند سلامتی می توانیم با کنترل چند فاکتور بیشتر به سلامتی خود توجه کنیم.

دستبندهوشمند چیست؟

دستبند هوشمند به وسیله ای می‌گویند که به گوشی هوشمند متصل می شود.این دستگاه شکل ساده ای دارد و کاربرد اصلی آن بررسی و تجزیه و تحلیل تمامی حرکات در طول روز می‌باشد بعضی از مدل های آن نیز دارای صفحه نمایش هستند.

دستبند هوشمند چه کاربرد هایی دارد؟

گام شمار:

یکی از قابلیت هایی که دستبندهای هوشمند دارند و بسیار هم رایج است قابلیت شمارش گام هایی است که روزانه بر می دارید.

مسافت پیموده شده:

بحث محاسبه مسافت پیموده شده یکی دیگری از قابلیت های است که به شما نشان می دهد از یک مبدا مشخص تا مقصد مورد نظر چقدر مسافت طی کرده اید.

کالری سوخته شده:

قابلیت نظارت بر کالری سوخته شده یکی از قابلیت هایی است که برای کسانی که به دنبال لاغری هستند بسیار کاربردی است و نشان می دهد که بعد از انجام یک فعالیت بدن چه مقدارکالری سوزانده است.

دقایق فعالیت فردی:

بسیاری از دستبندهای هوشمند نیزاین قابلیت را دارند که بگویند در طول روز چند دقیقه فعالیت داشته و چند دقیقه بیکار بوده و تحرکی نداشته اید.

میزان و کیفیت خواب:

این دستبندها ساعات خواب شما را کنترل می کنند و به شما می گویند که با توجه به وضعیت بدنی که دارید چه مقدار به خواب نیاز دارید ، چه مقدار کمبود خواب دارید و چه مقدار بایدبخوابید،وهشدارهای لازم را در مواقع مورد نیاز به شما می دهند.

ضربان قلب:

این دستبند قادر است وضعیت ضربان قلب را چک کند بخصوص برای کسانی که ورزشکار هستند و میخواهند بدانند بعد از فعالیت بدنی که داشتند در هر لحظه قلبشان چه وضعیتی دارد.

نحوه شارژ دستبند:

با یک بار شارژ،این دستبند می تواند برای بیش از ۲۰ روز جوابگوی نیاز شما باشد.هرگاه مقدار باتری آن کاهش یافت کپسول را از بند بیرون آورده و به کابل دستنبد متصل کرده و آنرا به کامپیوتر وصل کنید بهتر است زمانی که باتری آن کاملا خالی نشده آنرا شارژ کنید.

تفاوت بین ساعت هوشمند و دستبند هوشمند:

تفاوت اصلی بین ساعث های هوشمند و دستبندهای هوشمند در نحوه کاربرد آنهاست.ساعت های هوشمند نوعی ابزار همه کار هستند که باید قابلیت های بسیاری را تحت پوشش قرار دهند و معمولا برای برقراری ارتباط باید دارای نمایشگر و البته نمایش دهنده ساعت باشند.دستبندهای هوشمند عملکرد هایی مانند پیگیری وضعیت سلامت، خواب، ورزش و غیره را دنبال خواهد نمود.و قابلیت های محدود تری نسبت به یک ساعت هوشمند دارند.

بررسی دستبندهای هوشمند:

دستبند هوشمند آی واون مدل i6 HR:

 از نسل جدید دستبندهای هوشمند شرکت «آی واون» بوده که به سنسور ضربان قلب مجهز شده است. iWOWN i6 HR با طراحی جدید خود زیباتر شده و بهتر روی دست می‌نشیند. صفحه‌نمایش 0.96 اینچی دستبند از نوع OLED است و اطلاعات را به رنگ سفید و با وضوح خوبی نمایش می‌دهد.دستبند هوشمند آی واون مدل i6 HR 

دستبند هوشمند آی واون مدل i5 Plus:

 به کمک دستبند هوشمند آی واون مدل I5 Plus می‌توان تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی را بدون دست‎زدن به موبایل، روی صفحه مشاهده کرد. علاوه‌براین اعلان شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، پیام‌رسان تلگرام، ایمیل و... را نیز شامل می‌شود.دستبند هوشمند آی واون مدل i5 Plus

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 1S:

دستبند Mi Band 1S یکی دیگر از محصولات شرکت شیائومی در حوزه سلامت میباشد که مخصوص ثبت فعالیتهای روزانه طراحی شده است.این دستبند سلامتی میتواند با ثبت ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده توسط برنامه mi fit وضعیت سلامت جسمانی شما را کنترل نماید.دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band 1S

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band ۲:

از ویژگی های این دستبند،هشدار نداشتن فعالیت بدنی، قابلیت تعیین اهداف تمرینی، روشن‌شدن صفحه با چرخش مچ و نمایش درصد باتری باقی‌مانده می باشد Mi Band 2 دارای گواهینامه‌ی IP67 بوده و دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

دستبند سلامتی شیائومی مدل Mi Band ۲

نتیجه:

این دستبندها کمک می کنند تا ما سالم تر و هوشمندانه تر زندگی کنیم و بتوانیم برکیفیت خواب  خود نظارت کنیم و بدین ترتیب می توانیم از وضعیت بدن خود بهتر خبر داشته باشیم. علاوه بر این، ما می توانیم اطلاعات خود را در فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذاریم، که می تواند دوستانمان را نیز تشویق کند تا ورزش کنند و علاقه خود را به ورزش افزایش دهند.

برای مشاهده انواع دستبندهای هوشمند اینجا کلیک کنید