سری گوشی های هوشمند گلسی اس سامسونگ همواه پرچمدار گوشی های سامسونگ بوده اند و توجه ویژه شرکت سامسونگ به سری گلکسی اس از شدت تبلیغات و میزان تمرکز آن بر روی سری گلکسی اس کاملا مشهود است. بعد از گذشت یکسال نوبت به نسل جدید گوشی‌های این سری رسید. سامسونگ گوشی جدید از این خانواده را با نام‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس معرفی کرد که در ادامه شما را مختصرا با آن‌ها آشنا می‌کنیم.




معرفی گلکسی اس 9 پلاس

گوشی s9 plus  را می توان به عنوان پدیده ی گوشی های سامسونگ نام برد، به دلیل آنکه تمام قدرت سامسونگ در آن به نمایش گذاشته شده است. گلکسی اس 9 پلاس به همان زیبایی و به همان ابهت اس 8 پلاس می باشد. سامسونگ می گوید صفحه نمایش به گونه است که رنگ های سیاه، سیاه تر شده و کیفیت نمایش بالاتر رفته است. جلوی گوشی به طور کامل توسط صفحه ی نمایش پوشانده شده و دکمه Home آن نیز بصورت ناحیه ای حساس به فشار در زیر صفحه قرار گرفته است. ارتفاع گلکسی اس ۹ پلاس نسبت به گذشته حدود ۲ میلی‌متر کاهش یافته؛ اما نزدیک به ۰.۴ میلی‌متر عریض‌تر و ضخیم‌تر از گذشته شده است. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس برابر با 6.2 اینچ است و دارای صفحه نمایش منحنی بوده و رزلوشن 2960*1440 پیکسل می باشد. این صفحه نمایش بسیار خیره کننده است و رنگ های بسیار جذاب و طبیعی را ارائه می دهد.

اس پلاس9

بررسی دوربین اس 9 پلاس

هر دو دوربین این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی هستند اولین خصیصه ای ، سنسور استفاده شده در آن است که سامسونگ آن را به نام "Super Speed Dual Pixel" نام گذاری کرده است. نتیجه این شده است که نویز عکس ها و رنگ پریدگی در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس 8 تا 30 درصد بهبود پیدا کرده است در نتیجه سطوح مسطح کاملا یکنواخت بوده و ناصاف نیستند و لبه ها نیز واضح تر و مشخص تر خواهند بود. 

دوربین سامسونگ

یکی دیگر از قابلیت هایی که به تازگی به کهکشانی های سامسونگ آمده، تهیه اموجی های سه بعدی با استفاده از دوربین جلو و الگوریتم های نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شکل گیف ذخیره می شود.

دوربین

یک لنز جدید به همراه تنظیمات طراحی شده است و آن یک لنز با دیافراگم قابل تنظیم است ، دیافراگم این لنز می تواند به صورت فیزیکی از  f / 1.5 به f / 2.4 تغییر کند.  سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از یک دوربین دیگری نیز برخوردار است اما سنسور دوربین ثانویه فوق سریع نبوده و دارای دیافراگم f/2.4 ثابت است. دوربین دوم برای زوم lossless دو برابر فاصله کانونی استفاده شده و همچنین حالت پرتره  Live Focus سامسونگ را نیز ممکن می سازد.

سخت افزار 

بخش سخت افزاری گلکسی اس ۹ پلاس تقریبا کامل است زیرا سامسونگ از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ یا اگزینوس ۹۸۱۰ بهره گرفته که در کنار حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم می آورد همچنین سامسونگ باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری را برای گلکسی اس ۹ پلاس در نظر گرفته که بتواند عملکرد خوبی در بخش باتری از خود نشان دهد. 

مقایسه گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس یکی از مورد انتظار‌ترین محصولات دنیای موبایل در سال ۲۰۱۸ هستند. گلکسی اس ۹ با ابعاد ۵.۸ اینچی ، دوربین تکی و ظرفیت باتری کمتر، نقش نسخه‌ی ساده‌ از کهکشانی‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۸ می باشد و در این بین گلکسی اس ۹ پلاس با نمایشگر ۶.۲ اینچی، دوربین دوگانه و باتری حجیم‌تر، نسخه‌ی پلاس نسل جدید پرچم‌داران سری اس کره‌‌‌ای‌ها خواهد بود. دوربین بهبودیافته، پردازنده‌ی قدرتمند‌تر، طراحی بهینه‌ و تعداد قابل توجهی قابلیت‌ نرم‌افزاری، تنها بخشی از نقاط قوت نسل جدید پرچم‌دار سامسونگ است به نظر می‌رسد که امسال سامسونگ تصمیم گرفته تا بین اس 9 و اس 9 پلاس تفاوت‌هایی ایجاد کند تا تفاوت قیمتی که در نهایت برایشان ایجاد می‌شود کمی منطقی به نظر برسد. در گلکسی اس 9 شاهد استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی هستیم در حالی که در گلکسی اس 9 پلاس از حافظه رم 6 گیگابایتی استفاده شده است.. 

مقایسه گلکسی 9 و گلکسی 9 پلاس

نتیجه گیری

به طور کلی می توان روند تکاملی سری اس سامسونگ را در گوشی اس 9 مشاهده کرد. سامسونگ همواره سعی کرده گوشی های سری اس را نسبت به سری قبلی ارتقا دهد اما همچنان خبری از یک تغییر شگرف یا یک تغییر انقلابی در این سری دیده نمی شود. بارزترین تغییر ارائه شده  در سری های اخیر گلکسی اس را می توان همان گوشه های منحنی (سری edge) در نظر گرفت.
در گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 جایگاه سنسور اثر انگشت  تغییر کرده و دسترسی به آن راحت تر شده و بدنه فلزی این گوشی نیز حس بهتری در دست داشته و استحکام بیشتری را به این گوشی بخشیده است. همچنین عملکرد دوربین اصلی این گوشی ها عملکرد فوق العاده ای دارد.