مو در طول تاریخ همواره یک علامت و نشانه مهم برای بشر محسوب شده و از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. زنان در ابتدا، موهایی کوتاه داشتند اما با گذشت زمان، مدل موهای آن‌ها بلندتر شد. هنگامی که موهای‌شان بلند بود، آن را به همان حالت طبیعی باز می‌گذاشتند و یا می‌بافتند. آرایش مو در کشورهای مختلف نظیر مصر، یونان، ژاپن و .... بسیار متنوع بوده است. به عنوان مثال در چین، آرایش مو در خانم های متاهل و مجرد تفاوت داشته، بنابراین دختران مجرد اغلب موهای خود را می بافتند و زنان موهای خود را بر روی سر سنجاق می کردند.آرایش مو و آراستن مو تا به امروز رواج پیدا کرده است و با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسایل شخصی برقی افراد می توانند موهای خود را بیارایند.




معرفی لوازم آرایشی مو


1. سشوار

زیبایی موهای شما در اولویت است. بنابراین تعدادی از افراد با مراجعه به آرایشگاهها می خواهند موهای خود را آرایش کنند و هزینه های زیادی را متحمل می شوند. اما شما در منزل هم می توانید به آراستن موهای خود بپردازید. اولین لوازم آرایشی مو که می توانید در منزل از آن استفاده کنید سشوار است. خانمی که می خواهد از سشوار استفاده کند باید مهارت استفاده از آن را بیاموزد زیرا موهایی که ضخیم و یا نازک هستند روش سشوار کردن آنها متفاوت است. قابل ذکر است برای سشوار کردن موهای نازک آنها را در خلاف رشد موها حالت دهید.

برای سشوار کردن موهای خود باید به این نکات توجه کنید:

قبل سشوار کردن استحمام کنید تا موهایتان تمیز شود و چربی موهایتان از بین برود. بعد از استحمام ابتدا موهای خود را خشک کنید و آب موها را به طور کامل بگیرید و سپس موهای خود را شانه کنید. حال باید برای سشوار کشیدن موهای خود را به سرم ها یا مرطوب کننده ها آغشته کنید زیرا این ها باعث می شوند موها در برابر حرارت سشوار آسیب نبینند.
انتخاب برس مناسب برای آراستن مو بسیار مهم است. برس های بزرگ و گرد از همه لحاظ مناسب هستند زیرا پس از سشوار کشیدن موهایتان را به بهترین حالت حجم می دهند. همچنین می توانید برای موهای چتری خود از برس های کوچک استفاده کنید.

سشوار

می توانید با سری دیسپانسر موهای خود را فر کنید!

این سری برای موهای لخت و بی حالت جواب نمی دهد. سری دیسپانسر را به سر سشوار متصل می کنید و این سری به موها حالت جذابی می دهد. گفتنی است برای خرید سری دیسپانسر حتما باید سشوار خود را به محل خرید ببرید تا سایز دقیق را به شما بدهند .

برای این کار ابتدا باید موهای خود را بشوریم و سپس نم آنها را طوری بگیریم که موها به حالت مرطوب باشند، سپس به موها موس یا ژل بزنید و لابه لای موها پخش کنید. در مرحله آخر سشوار را روشن کنید و بگذارید تا گرم شود و سپس به آرامی به خشک کردن موهایتان بپردازید. موهای خود را به صورت حلقه ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این کار را تکرار کنید . می توان برای تثبیت کردن موها٬ در آخرین مرحله از تافت هم استفاده کرد.

سری دیسپانسر


باد سرد در سشوارها

روش دیگر برای صاف کردن مو می توانیم از باد سرد استفاده کنیم .اینبار به جای استفاده از حرارت استفاده از باد سرد به موها حالت بدهید .پس از شستن موها ابتدا با حوله نرم آب اضافی آن را بگیرید و اجازه دهید موها کمی مرطوب بمانند .سپس از یک کرم مو و یا سرم مو استفاده کنید و کاملا موها را آغشته کنید .سشوار را در حالت باد سرد قرار دهید و ابتدا بر روی قسمت های پایینی در حال شانه زدن بگیرید یعنی همزمان با شانه زدن موها را سشوار بکشید .بعد از نیمه پایینی موها به سراغ نیمه بالایی بروید که حالا کمی خشک شده اند .از بالا به پایین کاملا باد سرد را روی موها بگیرید و شانه بزنید .بعد از اتمام کار هم میتوانید از کمی کرم مو برای تثبیت حالت موها استفاده کنید .

سشوار نوا

چه سشواری خریداری کنیم!

در خرید سشوار باید به وزن آن دقت کنیم . همچنین استفاده از یک سشوار که در یک قسمت سنگین تر از قسمت دیگر باشد نیز سخت خواهد بود. بنابراین هنگام خرید بهتر است سشوار را در دست گرفته و بررسی کرد که آیا وزن آن در همه قسمت ها به صورت متقارنی تقسیم شده است یا خیر.
سشوارها به دو دسته تقسیم می شوند، سشوارهای خانگی و سشوار های حرفه ای.
در صورتی که هدف از خرید سشوار ایجاد مدل موهای پیچیده و حرفه ای تر باشد، بهتر است مدل هایی خریداری شود که تنظیمات و ویژگی های بیشتری برای خلق یک مدل موی پیچیده دشته باشند.
این سشوار ها معمولا در کنار دیفیوزر و متمرکز کننده، یک خشک کن حرفه ای نیز داشته و می توانند در دماهای مختلفی موها را خشک کنند. یکی از ویژگی های برخی از این سشوارها کول شات ها هستند که به شکل یک هوای سرد سریع عمل کرده و به سرعت روی موهای گرم قرار گرفته و به حالت دادن و ماندگاری مدل مو کمک می کنند. برخی از سشوارهای با این ویژگی عبارتند از
Remington D5220، Surker DW-7181
علاوه بر آن این سشوارها معمولا تکنولوژی یونی و یا سرامیکی دارند و در وات های بالاتری ارائه می شوند.

برای خرید یک سشوار باید به قدرت آن توجه کنید!
هرچه توان یک سشوار (وات) آن بالاتر باشد، حرارت بیشتری تولید کرده و می تواند با سرعت بیشتری موها را خشک کند. برای بسیاری از افراد سشوارهای با 1500 تا 1800 سشوارهای مناسبی است. ولی برای کسانی که به دنبال سشوارهای با کاربرد حرفه ای تری هستند، سشوارهای با توان 3000 وات توصیه می شود.

یونی بودن سشوار مهم است؟

یونی بودن سشوار، مشخصه ای است که این روزها بیشتر به گوش می رسد. سشوارهای با این مشخصه می توانند الکتریسیته ساکن و یون های منفی روی موها که به دلیل برخورد با هوا روی موها به وجود می آیند، از بین برده و از وز شدن موها جلوگیری کنند. به علاوه گفته می شود که سشوارهای یونی درخشش موها را افزایش می دهند. سشوارهای یونی می توانند از آسیب دیدن موها در برابر حرارت تا حد زیادی جلوگیری کنند.

سشوار یونی

2. سشوار برس دار

از انواع سشوارهای موجود در بازار می توانیم سشوار برس دار را نام ببریم. سشوار وسیله ای است که به وسیله باد گرم و یا سردی که از قسمت خروجی بیرون می آید کمک می کند تا مو ها را به راحتی خشک و حالت دهید .از سشوار برای برانشینگ کردن مواستفاده می شود. بعضی این سشوارها قابلیت چرخش به سمت چپ و راست را دارد . این سشوارها علاوه بر خشک کردن و حالت دادن به مو ها امکان فر کردن مو ها را نیز دارد

نتیجه گیری

با همه اینها، افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند. متخصصان پوست و مو برای این که عوارض ناشی از این کار به حداقل برسد، توصیه می کنند این افراد نکاتی را هنگام سشوار کشیدن در نظر داشته باشند.
بعد از استحمام بگذارید آب موهایتان گرفته شود سپس موهای خود را می توانید سشوار کنید. در نظر داشته باشید بلافاصله موها را در معرض باد گرم قرار ندهید زیرا باعث می شود مشکاتی در تنه مو ایجاد شود. بنابراین توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.