تردمیل می‌تواند جهت تمرینات قهرمانی باشگاهی، حرفه‌ای و خانگی استفاده گردد. وقتي مي‌خواهيد از تردميل استفاده كنيد حتما بايد نكات مربوط به درست دويدن و پياده‌روي را در نظر داشته باشيد و به آنها عمل كنيد. قبل از استفاده از تردميل مانند ساير ورزش‌ها حتما بايد بدن را گرم كنيد. استفاده از دوچرخه ثابت روی مفاصل فشار نمی‌آورد؛ و کار با آن برای یک فرد مبتدی در مقایسه با تردمیل یا ماشین الیپتیکال بسیار ساده تر است.




تردمیل

تردمیل یکی از محبوبترین تجهیزاتی است که در باشگاههای ورزشی وجود دارد. استفاده از این وسیله کار مشکلی نیست اما بسیاری از افراد از این وسیله به درستی استفاده نمی‌کنند.
یاد گرفتن طریقه‌ی صحیح استفاده از تردمیل می‌تواند اثرات مفیدی داشته باشد و امنیت شما را در هنگام ورزش با این وسیله افزایش دهد.
تردمیل یکی از محبوب ترین وسایل ورزشی می باشد که پزشکان استفاده از آن را همیشه توصیه می کنند ولی درست ورزش کردن با تردمیل بسیار مهم است و اگر شما به شیوه صحیح با تردمیل ورزش نکنید موجب مصدومیت خود می شوید.

اکثر تردمیل‌ها دارای سیستم نمایشگر دیجیتالی هستند

تردمیل ها دارای صفحه نمایش دیجیتالی می باشند که ضربان قلب ، مسافت، کالری، سرعت و زمان را نمایش می‌دهد. همچنین علاوه بر آن قدرت موتور، کمترین و بیشترین سرعت، مدت کارکرد، شیب برقی و دستی و حداکثر وزن قابل تحمل شرایط و نوع تردمیل را تعیین می‌نماید. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید. تردمیل یکی از بهترین و پر کاربرد ترین وسایل ورزشی برای کاهش وزن می باشد.

اصول صحیح ورزش کردن تردمیل 

برای کسانی که ورزش با تردمیل را انتخاب کرده اند باید در نظر داشته باشند دویدن در فضای باز مشکل یکنواخت بودن شیب را ندارد اما نگران نباشید در تردمیل های امروزی شما میتوانید شیب را تغییر بدهید و حس جدیدی را تجربه کنید همچنین لاغری با تردمیل سریع تر پیش میرود زیرا فشار بیشتری به شما وارد میشود.

تردمیل دیادورا مدل DA550M 

1. ابتدا دفترچه راهنمای تردمیل خریداری شده را با دقت مطالعه کنید و با صفحه نمایش آن آشنا شوید.
2. با ویژگی های ایمنی دستگاه آشنا شوید. یاد بگیرید که دکمه توقف اضطراری دستگاه کجا قرار دارد. این دکمه معمولاً یک دکمه بزرگ قرمز رنگ در وسط کنسول دستگاه می باشد.
3. برای شروع از سرعتتان کم باشد. سرتان را بالا بگیرید و درست در وسط تردمیل راه رفتن را آغاز کنید.
4. بسیاری از افراد دارای تردمیل هستند ولی صحیح استفاده کردن از آن را به درستی بلد نیستند. بعضا افراد برای راه رفتن بر روی تردیمل بدون کفش این عمل را انجام می دهند در حالی که این کار بسیار اشتباه می باشد. شما باید ابتدا کفش مناسبی برای ورزش کردن بر روی تردمیل تهیه کنید. ولی افرادی که بیماری خاصی دارند برای استفاده از تردمیل حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند.
5. حال آرام آرام دویدن را امتحان کنید. ابتدا به نرمی دویدن را شروع کنید و سپس به حرکات خود سرعت ببخشید. اینکار نیاز به تمرین دارد. ممکن است چند مرتبه اول کمی احساس سرگیجه کنید به همین خاطر باید مراقب باشید.

6. توصیه می شود در هفته پنج روز و هر بار 30 دقیقه ورزش هوازی را انجام دهید. استفاده از تردميل هم محدوديت‌هايی دارد و استفاده بيشتر از تردمیل به معنای فوايد بيشتر نيست.
7. خیلی ها به این باورند که اگر شدت ورزش کردن سنگین و خسته کننده باشد، مفید و تاثیرش بسیار بالا است. ولی این تفکرات بسیار اشتباه است. خستگی ناشی از تردمیل باید طی مدت 8 تا 12 ساعت برطرف شود ولی اگر طی 24 ساعت این خستگی برطرف نشد در نظر داشته باشید این ورزشی که شما انجام داده اید مناسب نبوده است.

چطور از دوچرخه ثابت استفاده کنیم؟

دوچرخه‌های ثابت ورزشی یکی از قدیمی‌ترین وسایل در سالن‌های ورزشی هستند که مدت‌ها پیش از ورود دستگاه‌های پیچیده و با تکنولوژی پیشرفته به این سالن‌ها، برای تناسب اندام به کار می‌رفته‌اند. اما خیلی ها طرز شیوه درست کار کردن با دوچرخه های ثابت را یاد ندارند و همین امر باعث می شود تا دچار آسیب بشوید.

دوچرخه ثابت ونتورا VT0031 

چگونه با دوچرخه ثابت ورزشی کار کنیم؟

  1. برای استفاده از دوچرخه ثابت ابتدا ارتفاع دسته ها و زین را به درستی تنظیم کنید. اگر سر زین رو به بالا قرار بگیرد به کشاله ران فشار وارد می شود و دچار درد در این ناحیه می شوید. اگر هم سر زین رو به پایین باشد، بازو ها و شانه اذیت می شود.
    2. روی دوچرخه ثابت باید زانوها کمی خم باشند. ارتفاع زین بسیار مهم است. هنگام رکاب زدن نباید در ناحیه مفاصل لگن ضربه احساس کنید.
    3. هنگام ورزش کردن با دوچرخه ثابت باید حتما کفش مناسب تهیه کنید. سعی کنید همه کف پا روی پدال قرار بگیرد. پدال های پهن بهتر هستند.
    4. از همان ابتدا سعی کنید بر روی دوچرخه ثابت به درستی بنشینید و قوز نکنید. حتی اگر مانند یک دوچرخه سوار حرفه ای کمی خم می شوید، نباید شانه ها را از راستای بدن جلوتر بیاورید. در زمان رکاب زدن شکم را به داخل بدهید. هرگز با شکم بیرون افتاده تمرین نکنید.
    5. به یاد داشته باشید قبل تمرینات ابتدا بدن خود را گرم کنید و سپس بعد از اتمام بدن خود را سرد کنید.
    6. بهترین نوع تمرینات هوازی می توانیم تمرینات اینتروال را نام ببریم به این صورت که مدت 1 دقیقه با حداکثر نیرو رکاب بزنید و 40 ثانیه به آرامی رکاب بزنید و استراحت کنید.

نتیجه گیری

اینکه هر فرد با استفاده از دوچرخه ثابت تا چه میزان فعالیت را انتخاب می نماید، بسته به وضعیت جسمی او و آمادگی بدنی اش دارد. برای کسانی که تازه کار هستند و پیش از این فعالیت بدنی خاصی نداشته اند باید در آغاز فعالیت خود را با شدت کم شروع کنند.بهتر است برای جذاب تر شدن تمرین از روش هایی استفاده کنید تا تمرین را برایتان لذت بخش تر نماید و با رغبت بیشتری به انجام آن پرداخته و ورزش را دنبال کنید.البته پیش از شروع تمرین و در هنگام انتخاب و خرید دوچرخه ثابت باید دقت داشته باشید تا دوچرخه ثابت انتخابی شما مناسب با وزن و قد شما باشد.
تردمیل وسیله ورزشی بسیار مفیدی است ولی مانند هر وسیله دیگری باید طرز استفاده درست از آن را بدانیم و به آن عمل کنیم. مانند هر ورزش دیگر باید مدت استفاده و سرعت تردمیل را بتدریج افزایش دهیم تا بدن ما به شرایط ایجاد شده عادت کند. این کار موجب میشود حداکثر استفاده از این وسیله ورزشی را ببریم و خود را کمتر در معرض آسیب قرار دهیم.