با روت کردن تلفن همراه های اندرویدی قابلیت دسترسی به قسمت های خاصی از سیستم عامل را خواهید یافت که در موقعیت معمولی ممکن نیست , با بازنویسی این مناطق هم قابلیت قدرتمندتر شدن تلفن همراه وجود خواهد داشت




 

روت نکردن تلفن همراه بهتر است یا این که با روت کردن موبایل پا به دنیای دیگری بگذاریم؟! با روت کردن تلفن همراه های اندرویدی قابلیت دسترسی به قسمت های خاصی از سیستم عامل را خواهید یافت که در موقعیت معمولی ممکن نیست، با بازنویسی این مناطق هم قابلیت قدرتمندتر شدن موبایل وجود خواهد داشت.

 

تغییر و تحول پیکربندی و وجود خصوصیات خاصی، قابلیت استفاده از نرم افزار هایی را خواهند داد که صرفا برای موبایل های روت شده پباده سازی گردیده اند. با این حال پیشنهاد ما روت نکردن تلفن همراه است؛ حتما میپرسید چرا؟ با ما باشید تا دلایل این موضوع را باهم بررسی نماییم.

 

چرا روت نکردن موبایل را سفارش می کنیم؟

 

در‌صورتی‌که یک توسعه دهنده می باشید یا این که یک موبایل به درد نخور اندرویدی دارید، شک نکنید و روت کردن را انجام دهید؛ زیرا با روت کردن تلفن همراه یک فضای آزمایشگاهی برای آزمایش هر آنچه می‌خواهید خواهید داشت.

 

ولی به پیشنهاد کارشناسان برای یک استفاده کننده ساده، استفاده از یک موبایل با کارایی معمولی سفارش میشود و ابدا نیازی به روت کردن نیست. بهتر است بدانید با روت کردن موبایل راه را برای پیدایش مشکلاتی بالقوه خواهید گشود!

 

چرا مردم تلفن همراه خویش را روت می کنند؟

 

برای آنهایی که حس می کردند تلفن همراه آن ها آزادی های لازم را ندارد روت کردن یکی‌از ترفندهایی بود که از به عبارتی روزهای ابتدا پیدایش اندروید انجام می گرفت.

 

کسانی که درپی ارتقا کارایی تلفن همراه فراتر از تجهیزات بیان شده بوسیله کارخانه بودند، روت کردن را انجام می دادند. پروسه کند آپدیت شدن و ارائه نهایی ورژن اندروید به وسیله شرکت های و اپراتورها هم عامل دیگری برای این تصمیم بود.

 

روت کردن چه ریسک هایی خواهد داشت؟

 

مهم‌ترین ریسک روت کردن موبایل ساقط شدن اعتبار گارانتی موبایل است. در صورتیکه یک تلفن همراه گران قیمت خریده باشید این ریسک بزرگتر هم خواهد شد.

 

سیاست های روت کردن در میان سازندگان متفاوت متنوع است. بعضا از تلفن همراه ها با یک بوت لودر آنلاک شده به فروش می رسند و شاید محدودیتی در روت کردن نداشته باشند.

 

قابل ذکر نیست که روت کردن تلفن همراه اندروید در را به روی بدافزارها خواهد گشود. تلفن همراه اندرویدی روت شده حساس تر خواهد شد زیرا موبایل شما دیگر مانند قبل، هر ماه با آپدیت های امنیتی گوگل پشتیبانی نخواهد شد.

 

ولی تمامی سازندگان هر ماه این آپدیت ها را منتشر نمی کنند. سیانوژن مود هم نیز جدیدا تعطیل شد و به پروژه جدیدی به اسم تغییر نام دادLineageOS

با روت کردن موبایل احتمال از کار افتادن تلفن همراه به دلیل نقص قابل انعطاف افزاری نیز بسیار زیاد خواهد شد.

 

یکی از عوارض دیگر روت کردن تلفن همراه استفاده از نرم افزار هایی است که برای تلفن همراه های روت شده پباده سازی گردیده اند ولی بخش اعظمی از رام های شخص ثالث برای کارایی درست نیاز به به روز های گوناگون دستی دارند.

 

با روت کردن تلفن همراه احتمال دارد نرم افزار های معمولی هم به درستی بر روی تلفن همراه شما اجرا نشوند به این دلیل‌که بسط دهندگان بطور کلی نرم افزار های خویش را بر روی یک اندروید روت نشده تست می نمایند.

 

به صورت کلی بایستی خاطرنشان کرد معایب روت کردن بر مزایای آن می چربند و تازه آغاز دردسر خواهد بود.

 

با ترقی های اخیر اندروید، نیازی به روت کردن نیست.

 

یکی‌از بهترین عارضه ها برای روت نکردن موبایل تلاش های اخیر گوگل برای ارتقا اندروید بوده است. اندروید دیگر مثل گذشته زشت نیست!

 

پس از اندروید لالیپاپ 0.5 گوگل یک زبان تخصصی طراحی برای افزودن جنبه های زیبایی شناسی به‌ این سیستم اضافه کرد تا قدرت رقابت با ios را داشته باشد.

 

دیگر نیازی به تصحیح اندروید نیست زیرا این سیستم استدلال هم با اقتدار تمام نیازهای شما‌را برطرف خواهد کرد.

 

یکی از عوارض بیشتر روت کردن تلفن همراه کارایی برای افزودن خصوصیت هایی همچون توان بک آپ گیری دقیق به یک سرویس ابری مشخص بود , البته اندروید به سادگی و به طور هوشمند این کار را انجام می‌دهد.

 

 کسب اطلاعات لازم درباره ی خرید فلش مموری در فروشگاه اینترنتی لندیکا