یکی از کلیدهای شماره بر روی ماشین حساب خود را فشار دهید و در این زمان اتفاقاتی رخ می دهد که برای شما در زیر نام برده ایم:




  1. زمانی که روی پلاستیک سخت فشار وارد می کنید، غشای لاستیکی زیر آن را فشرده می شود. این نوعی از تارپولین(تورهای بسیار ریز) بسیار کوچک است که دارای دکمه لاستیکی کوچک است که به طور مستقیم زیر هر کلید و فضای خالی زیر آن قرار دارد. هنگامی که یک کلید را فشار می دهید، دکمه لاستیکی را روی غشاء مستقر در زیر آن سطح فشار می دهید.
  2. دکمه لاستیکی یک تماس الکتریکی بین دو لایه در سنسور صفحه کلید زیر ایجاد می کند و مدار صفحه کلید این فشار را تشخیص می دهد.
  3. تراشه پردازنده داخل ان تشخیص می دهد که شما کدام دکمه را فشار داده اید.
  4. مدار موجود در تراشه پردازنده، بخش های مناسب با دکمه فشار داده شده را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد که مربوط به شماره ای است که شما فشار داده اید.
  5. اگر تعداد دکمه های بیشتری را فشار دهید، تراشه پردازنده آنها را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد و همچنان این کار را ادامه می دهد تا زمانی که یکی از کلید های عملیاتی (مانند +، -، ×، ÷) را فشار دهید تا کاری متفاوت انجام دهید . فرض کنید شما کلید + را فشار داده اید. ماشین حساب شماره شما را فقط در یک حافظه کوچک به نام رجیستر ذخیره می کند. سپس صفحه نمایش را پاک می کند و منتظر می ماند تا شما شماره دیگری را وارد کنید. همانطور که شما این شماره دوم را وارد کردید، تراشه پردازنده آن را به صورت رقمی به صورت قبل نمایش داده و ان رادر یک رجیستر دیگر ذخیره می کند. در نهایت هنگامی که کلید = را فشار می دهید، ماشین حساب محتویات دو رجیستر را با هم اضافه می کند و نتیجه را نمایش می دهد.

 

صفحه نمایش چگونه کار می کند؟

شما احتمالا از این ایده که صفحه کامپیوتر شما حروف و اعداد را با استفاده از یک شبکه کوچک از نقاط به نام پیکسل ها می گیرد، استفاده کرده اید. رایانه های ابتدایی فقط از چند پیکسل استفاده می کردند و به نظر بسیار گران و سخت می رسید، اما یک صفحه LCD مدرن از میلیون ها پیکسل استفاده می کند و به اندازه یک کتاب چاپ شده واضح و دقیق هستند. با این حال، ماشین حساب ها در سایه های تاریکی در اوایل دهه 1970 میلادی باقی ماندند. هر عدد در ماشین حساب از هفت جزء و یا ترکیبی از آن ایجاد شده است. تراشه پردازنده می داند که می تواند هر کدام از اعداد 0-9 را با فعال کردن ترکیبی متفاوت از این هفت بخش نمایش دهد. اما با این هفت بخش نمی توان به راحتی حروف را نمایش دهد، هرچند برخی از ماشین حساب های علمی (ماشین حساب های الکترونیکی پیشرفته تر با مقدار زیادی از فرمول های ریاضی و علمی ساخته شده اند) ویژگی وارد کردن حروف را دارند.