همه کسانی که دارای یک تلفن همراه هستند نیاز به یک پاور بانک دارند. اما هر کسی بودجه خرید یک پاور بانک گران قیمت را برای استفاده روزمره ندارد. در چنین شرایطی، یک خرید پاور بانک ارزان انتخاب بسیاری از ما است. با این حال، قبل از خرید یک پاور بانک ارزان، چهار نکته ضروری را باید بدانید.




ظرفیت با توجه به نیاز شما:

ویژگی اصلی در ارتباط با یک پاور بانک ظرفیت آن است. این ظرفیت بر اساس میلی آمپر در ساعت (mAh) اندازه گیری می شود. شما دقیقا نمی توانید محاسبه کنید که چند بار یک پاوربانک خاص می تواند دستگاه شما را شارژ کند، اما قاعدتا میزان بیشتری از mAh به معنای ظرفیت بیشتری است.

بنابراین اگر شما یک تلفن با ظرفیت 1500mAH داشته باشید، یک پاوربانک 1500mAH به صورت ایده آل می تواند به طور کامل گوشی شما را یک بار کامل شارژ کند. هنگامی که شما یک پاور بانک قابل حمل خریداری می کنید، مطمئن شوید که می تواند باتری یک وسیله خاص را شارژ کند. یعنی ولتاژ خروجی آن با دستگاهی که شما مالک آن هستید هماهنگ باشد، زیرا اگر ولتاژ خروجی شارژر کمتر از شارژی باشد که دستگاه شما با آن شارژ می شود، آن پاوربانک برای شما مناسب نخواهد بود و کار نمی کند.

البته اگر پاور بانک یک ولتاژ خروجی بزرگتر از دستگاه شما داشته باشد، ممکن است بتوانید چندین مرتبه از آن استفاده کنید.

زمانی که تصمیم می گیرید که یک شارژر قابل حمل را خریداری کنید، نوع استفاده خود را در ذهن داشته باشید. برای برآورده ساختن نیازهای شارژ مصرف کننده های بزرگ مانند لپ تاپ، دستگاه های با ظرفیت بالا 8400mAh و 10400mAh نیز در دسترس شما هستند. شارژرهایی هستند که می توانند تقریبا هر نوع دستگاه را از همه شرکت ها شارژ کنند که شامل لپ تاپ ها، آی پاد، تبلت ها و تلفن های همراه از اپل، سامسونگ و HTC و غیره می باشد.

یک پاوربانک 1500mAh: تلفن همراه 1 بارشارژ کامل.

پاوربانک 5600 mAh: تلفن همراه 2-3.5 بار شارژ کامل. یک iPad حدود 40٪ شارژ.

پاوربانک 10000mAh: تلفن همراه 4 بار شارژ کامل. یک iPad 100٪شارژ کامل.

پاور بانک ها در تقریبا تمام کشورها در قیمت های مختلف و در اندازه های گوناگون و مشخصات متفاوتی در دسترس هستند. قبل از خرید باید مطمئن شوید که از آنها استفاده نشده است. شارژرهای استفاده شده، باعث هدر رفتن پول شما می شوند زیرا عمر آنها زیاد نیست. اگر مدت زمان طولانی در محیط های نامطلوب نگهداری شود، طول عمر آنها می تواند بسیار کاهش یابد.ولی در بین تمام این ها پیشنهاد ما به شما خرید پاور بانک شیائومی است این پاور بانک نسبت به قیمت خود دارای کیفیت بسیار بالایی است

شارژر قابل حمل وجود دارد که عمر آن در دماهای بیش از 45 درجه سلسیوس کم می شود. با این حال، در دمای شدید مانند بیش از 70 درجه سانتیگراد نیز، احتمال دارد که باتری آنها کاملا آسیب ببیند.

شارژ USB:

برخی از پاور بانک ها با قابلیت شارژ USB ساخته شده است. برخی از مدل های قدیمی این ویژگی را ندارند. آنها یک کابل جداگانه داشتند که باید با دستگاه مورد نظر حمل میشدند. این مورد تبدیل به یک ویژگی منفی در پاوربانک ها شده بود. مردم در صورت از دست دادن یا فراموش کردن کابل در خانه خود قادر به شارژ تلفن همراه خود نبودند. هنگامی که دستگاه مودر نظر را شارژ کردید کابل را به راحتی می توانید در داخل پاور بانک جمع کنید. برای شارژ کردن دستگاه ها نیز همه کاری که باید انجام دهید این است که آداپتور را باز کنید و آن را به پورت دستگاه مورد نظر وصل کنید.

پاوربانک هایی با کیفیت بهتر با مجموعه ای از اتصالات برای انواع دستگاه های مختلف مانند سونی اریکسون، اپل، نوکیا، سامسونگ و غیره عرضه خواهند شد.

قیمت و کیفیت:

به غیر از قدرت باتری پاوربانک یکی دیگر از چیزهایی که می تواند به شما در ارائه یک تصمیم منطقی کمک کند، قیمت آن است. اما شما نباید یک پاور بانک قابل حمل خریداری کنید که باتری های آن قبلا استفاده شده باشد و یا شامل ویژگی های اساسی مانند مدار اتصال کوتاه، حفاظت از شارژ بیش از حد و حفاظت در برابر دما نیست.

قابلیت حمل:

یکی از دلایل اصلی در خرید یک پاور بانک این است که آنها قابل حمل هستند و دستگاه شما را در هر مکانی شارژ می کنند. شما می توانید با استفاده از ظرفیت های بالا را با قیمتی ارزان خریداری کنید، اما آنها معمولا ابزارهای شما را به درستی شارژ نخواهند کرد و یا ممکن است به سیستم شما آسیب برسانند.

اگر بخواهید یک پاور بانک قابل حمل خریداری کنید، ما واقعا ارزانترین گزینه را به شما توصیه نمی کنیم که انتخاب کنید. این همان جایی است که شما واقعا متوجه می شوید که چرا باید برای پاوربانک هزینه کنید. قیمت متوسط رو به بالای یک گزینه عالی برای انتخاب شما است و می توان گفت که در کیفیت آن تاثیری چندانی نخواهد گذاشت.

با توجه به تعداد زیادی از دستگاه های شخصی که ما اکنون داریم مانند اپل، تلفن های هوشمند، برخی از دوربین ها، GPS، MP4، آی پد و بلوتوث ، عملا داشتن یک پاوربانک برای شما یک ضرورت است اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که باتری دستگاه شما هرگز تمام نشود.

در انتها

باید اشاره کنم هیچ چیز ناامید کننده تر از اتمام باتری در هنگام استفاده از یک دستگاه نخواهد بود. قبل از اینکه من یک پاوربانک را خریداری کنم، در هنگام مسافرت، رانندگی، کار با گوشی و غیره همیشه نگران تمام شدن باتری وسیله مورد استفاده خود بودم اما بعد از خرید آن دیگر هیچ نگرانی در مورد تمام شدن شارژ دستگاه خود نداشتم زیرا خیالم از بابت تمام شدن باتری آنها آسوده بود.

کسب اطلاعات لازم درباره ی خرید پاور بانک شیائومی