سه ماشین حساب مورد تایید NCEES وجود دارد که از آزمون PE حمایت می کند. این سه برند عبارتند از Hewlett Packard، Casio و Texas Instruments . در مجموع، این سه برند 16 ماشین حساب که مطابق با الزامات تایید شده NCEES است را ارائه داده اند. تنها شما به استفاده از این 16 ماشین حساب در آزمون PE مجاز هستید. با این حال، تمام مدل های مجاز امکانات مورد نیاز شما را برای استفاده در این آزمون برای شما فراهم نمی کند. در زیر، نام هر یک از این مدل ها و شرکت ارائه دهنده آن را برایتان لیست کرده ایم.




در این مقاله ما برند HP را بررسی خواهیم کرد و ادامه را در مقالات بعد بررسی خواهیم کرد.
بررسی ماشین حساب برند HP


تنها استفاده از دو ماشین حساب مهندسی HP در آزمون مهندسی حرفه ای مجاز می باشد.
دقیقا دو تا از ماشین حساب های ساخته شده توسط هیولت پاکارد واجد شرایط برای استفاده در آزمون PE هستند. که عبارتند از : HP 33s و HP 35s. بر خلاف ماشین حساب Casio و Texas Instruments، ماشین حساب های دیگر با سریال های 33s یا 35s برای استفاده مجاز نیستند. (... زیرا نام هیچ کدام از آنها در لیست مجاز وجود ندارد)
از این دو ماشین حساب کدام بهتر است؟
در طول امتحان شما مجاز به داشتن یک ماشین حساب بر روی میز هستید. شما معمولا دوست ندارید هنگام کار با ماشین حساب باتری آن تمام شود. بنابراین، همراه داشتن یک باتری اضافه برای ماشین حساب معقول و مجاز است. این یکی از عواملی است که هنگام انتخاب ماشین حساب شما باید آن را در نظر بگیرید. آیا باید یک ماشین حساب با باتری یا یک ماشین حساب خورشیدی داشته باشید؟ مزیت واضح این است که احتمال تمام شدن باتری در زمان امتحان وجود ندارد. معمولا سعی کنید که یک ماشین حساب خورشیدی و یا یک ماشین حساب ترکیبی از باتری و خورشیدی تهیه کنید.
با انتخاب ماشین حساب های مکمل، ظرفیت عملکرد را افزایش دهید
دو ماشین حساب را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، یک ماشین حساب قابل برنامه ریزی را به عنوان نمونه اولیه خود انتخاب کنید و یک ماشین حساب خورشیدی را به عنوان یک ماشین حساب ذخیره خریداری کنید.
اما، آیا داشتن دو ماشین حساب با کارکردی مشابه معقول است؟
یکی از فواید داشتن ماشین حساب دوم عبارتند از: وقتی که با هر دو تمرین می کنید، یاد می گیرید که استفاده کدام از دیگری آسان تر است. شکل صفحه کلید، اندازه و عملکرد توابع اولیه یا متناوب از ماشین حساب به ماشین حساب متفاوت است. شما با این کار متوجه می شوید که کدام ماشین حساب برای نیاز شما معقول تر است.
ماشین حساب برنامه ریزی شده
شما می توانید امتحان PE را بدون یک ماشین حساب برنامه ریزی شده بگذرانید. همانطور که اکثر مردم انجام می دهند. با این حال، هر مزیت را باید مورد توجه قرار دهید. اگر به تاریخ آزمون خود نزدیک هستید، ممکن است بخواهید که سرمایه گذاری لازم را در یک ماشین حساب برنامه ریزی شده در نظر بگیرید و بدانید که چگونه از معادلات ارزشمند آن استفاه لازم را داشته باشید.
عامل دوم که شما باید نظر بگیرید قابلیت برنامه ریزی یک ماشین حساب است. اگر شما می توانید یک ماشین حساب قابل برنامه ریزی دریافت کنید و آن را در اوایل فرآیند مطالعه خود، برنامه ریزی کنید، این کار می توانید یک مزیت بزرگ باشد. پیدا کردن نحوه وارد کردن معادلات به آن آسان خواهد بود. کتاب هایی برای خرید در آمازون وجود دارد و کتاب مرجع مهندسی عمران پر از معادلات مورد نیاز شما است.
هر دو محصول HP، HP 33s و HP 35s قابل برنامه ریزی هستند.