در قسمت قبل بیان کردیم که شما مجاز به استفاده از کدام ماشین حساب ها در زمان امتحان PE هستید. در این قسمت ادامه ماشین حساب ها در دو برند دیگر و خصوصیات آنها را برای شما باز گو خواهیم نمود.




ماشین حساب های مجاز برند Texas در آزمون فنی و مهندسی

بهترین ماشین حساب TI برای آزمون PE

پس از بررسی عملکرد هر یک از 8 ماشین حساب TI مجاز در امتحان PE، مشخص شد که اکثر متقاضیان تمایل به استفاده از برخی از آنها را ندارند پس گزینه های زیر از لیست حذف شدند:

1. (TI-30Xa SE) این ابزار برای معلمان کلاسهای 7 تا 12 مناسب است.

2. (TI-30X IIB) این کمپانی ارزان قیمت است زیرا دارای عملکرد کمی است. B در نماد یعنی با باتری کار می کند. 

3. (TI-30X IIS) رد صلاحیت شده است به همان دلیل قبلی. S یعنی این مدل با خورشید کار می کند.

چند مدل خانگی قابل قبول وجود دارد، و فقط سه گزینه در آنها وجود دارد که برای این آزمون مناسب است:

1. TI-30XS چند کاره 

2. TI-36X حرفه ای

3. TI-36X خورشیدی

ماشین حساب مهندسی سری FX-115 برای آزمون PE

Casio تولید کننده شش ماشین حساب مهندسی مجاز در اصول NCEES است. که عبارتند از:

1. FX-115 ES

2. FX-115 ES Plus

3. FX-115 MS

4. FX-115 MS Standard

5. FX-115 MS-SR

6. FX-115 W S-V.P.A.M. (روش های جبری دقیق تر)

کدام ماشین حساب Casio fx-115 برای آزمون PE مناسب تر است؟

همانند ماشین حساب Texas Instruments، سری Casio fx-115 دارای چندین مدل است که می توانید هر کدام از آنها را که از بقیه ضعیف تر هستند را کنار بگذارید:
• (fx-115W S-V.A.P.M.) از تولید خارج شده و عملکرد های ارزشمند آن در مدل fx-115 موجود است.
• (ES، MS، و MS Standard) این ها نسخه های پیشین دو مدل Plus است. چرا وقتی که می توانید عملکرد بهتری را دریافت کنید مدلی با عملکرد کمتری را خریداری کنید؟
دو مدل Casio که می توان آنها را به صورت جدی بررسی کنید که عبارتند از:
 fx-115 ES plus
 fx-115 MS Plus-SR
وزن / استحکام: من دو مدل از Casio fx-115 را دارم. هر دو V.A.P.M. و ES Plus. و ترجیح می دهم که از V.A.P.M استفاده کنم. دلیلش هم این است که: V.A.P.M. تمام توابع آن به روز شده است (تمام آنچه که در یک امتحان مورد نیاز شما است)، و دارای ساختاری محکم است. V.A.P.M. یک محفظه صاف دارد. ES Plus، با این حال، دارای 4 برجستگی کوچک است، در هر گوشه از آن است که می تواند آن را خراب کند. هنگامی که کلید را برای محاسبه سریع فشار می دهید، باعث می شود به دلیل برجستگی های موجود در زیر آن بر روی میز تولید صدا کند.که معمولا مردم ترجیح می دهند مدل سنگین تر، بدون حرکت و سر و صدا را تهیه نمایند. این فقط یک تجربه شخصی از استفاده از این ماشین حساب ها است و نه به عنوان یکی از قابلیت ها و مشکلات آنها.
توجه: من مدل V.A.P.M. را فقط به دلیل قیمت ارزان تر آن خریداری کرده ام. معیار اصلی من در آن زمان هزینه بود. با این حال، مدل های دیگر که مزایای عملکرد بهتری دارند نیز در بازار وجود دارد.
آیا باید قابلیت محاسبات حسابداری را نیز در نظر بگیریم؟
برخی عاشق محاسبات حسابداری آزاد موجود در آزمون FE و یا آزمون PE هستند. اما دیگران به راحتی نمی توانند با این گونه مسائل روبه رو شوند.
بنابراین، توانایی حل مسائل مربوط به حسابداری یک توانایی بزرگ به شمار می رود. البته، وقت خود را برای یادگیری نحوه استفاده درست از این عملکرد ها بگذارید. اکثر این ماشین حساب ها، از جمله TI-36X Pro، تنها حلقه های انتزاعی را حل می کنند که پاسخ های عددی را ارائه می دهند.
این مدل ها می توانند محاسبات حسابداری را حل کنند:
 HP 33s
 HP 35s
 TI-30XS Multiview
 TI-36X Pro
 خورشیدی TI-36X
 fx-115ES
 fx-115ES به علاوه
 fx-115W S-V.P.A.M.
مورد بعدی که باید در انتخاب ماشین حساب آزمون PE در نظر بگیرید.
عامل دیگر در انتخاب یک ماشین حساب خوب برای هر هدف، در دسترس بودن یک کتابچه راهنمای کاربر است. شما نیاز به دستورالعمل برای استفاده از قابلیت های کامل خرید خود دارید.
در برخی از آنها لینکی برای دستیابی به سایت راهنمای کامل استفاده از آنها وجود دارد.
سه مورد از بهترین ماشین حساب ها در آزمون PE
فهرست ماشین حساب مورد تایید NCEES شامل واحد هایی از سه تولید کننده است. این سه مارک Hewlett Packard، Casio و Texas Instruments هستند.
در مجموع، سه برند ارائه شده در کل آنها استفاده از 16 ماشین حساب است که مطابق با الزامات لیست ماشین حساب تایید NCEES هستند. ماشین حساب های دیگر برای استفاده در آزمون PE مجاز نیستند.
در هر برند یک انتخاب شاخص برای شما موجود است که شامل:
 HP 35s
 TI 36X Pro
 fx-115 ES Plus
پس در هنگام خرید می توانید به این سه مورد توجه بیشتری داشته باشید در مورد هزینه هم نگرانی خاصی در مورد پرداخت هزینه اضافه برای آنها نداشته باشید.