شارژ/دشارژ همزمان در پاوربانک به این معنی  است که یک پاوربانک توانایی شارژ خود و شارژ دستگاه دیگری به صورت همزمان را داشته باشد. این خاصیت زمانی مهم است که شما دوست دارید پاوربانک تان همیشه شارژ کاملی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که شما تلفن خود را شارژ می کنید، پاوربانک شما نیز همزمان با آن کاملا شارژ می شود و شما می توانید زمانی که نیاز بیشتری به پاوربانک خود دارید از ظرفیت کاملی از آن بهره ببرید.




آیا تمام پاوربانک ها ویژگی شارژ/دشارژ همزمان را دارند؟

نه، متاسفانه همه پاوربانک ها از این ویژگی برخوردار نیستند، فقط به این دلیل که این ویژگی حتی ممکن است به پاوربانک ها آسیب وارد نماید. از آنجا که وظیفه پاوربانک شارژ یک دستگاه است، به این صورت که جریانی را به بیرون می فرستد و تولید انرژی می کند که در نتیجه آن گرما تولید می شود و ارسال جریان همزمان به آن، به دلیل تولید گرمای اضافی، ممکن است باعث کاهش عمر باتری مفید آن شود.

با عمل شارژ/دشارژ همزمان باتری پاوربانکها، ظرفیت باتری آنها کاهش می یابد. شارژ یک دستگاه با پاوربانک باعث می شود که باتری ظرفیت خود را به آرامی از دست بدهد، اما با این ویژگی شارژ/دشارژ هم زمان، پاوربانک بیش از قبل گرم می شود و سعی می کند از انرژی بیشتری استفاده کند تا هم زمان باتری خود را نیز شارژ نماید. در نگاهی ساده، ویژگی شارژ/دشارژ همزمان می تواند بسیار مفید باشد، اما با نگاهی عمیق تر، متوجه می شویم که این ویژگی برای پاوربانک ها می تواند مضر هم باشد. در عین حال، سرعت شارژ خروجی پاوربانک در طول زمان شارژ/ دشارژ همزمان ممکن است کاهش یابد، زیرا پاوربانک باید مقداری از انرژی خود را در منبع دیگری متمرکز کند.

کدام پاوربانک ها دارای ویژگی شارژ/دشارژ همزمان هستند؟

اگر چه تمام پاوربانک ها از این ویژگی حمایت نمی کنند اما هنوز تعداد کمی از پاوربانک ها وجود دارد که دارای این ویژگی هستند. اگر شما به دنبال یک پاوربانک با قابلیت شارژ/دشارژ همزمان هستید، پس به شما توصیه می کنیم که یک نوع قابل حمل با ظرفیت بالا را تهیه نمایید، زیرا به این ترتیب، اگر باتری پاوربانک شروع به تخلیه بکند، هنوز هم دارای انرژی کافی برای شارژ خود را دارا است. واقعا این موضوع را باید بدانید که اگر سازندگان از این ویژگی زیاد استقبال نکرده اند تنها به دلیل مفید نبودن این ویژگی برای مصرف کنندگان است. با این حال، اگر شما باز هم خواهان پاوربانکی با این ویژگی هستید برخی از برندها از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

در نهایت، ما فکر می کنیم که ویژگی شارژ/دشارژ همزمان دارای دو لبه است. این یک راه عالی برای نگه داشتن شارژ تمام دستگاههای خود (هم پاوربانک و هم دستگاه های متصل به آن) در کوتاه مدت است. با این حال، در بلند مدت، باتری پاوربانک به اندازه کافی آسیب خواهد دید. ممکن است به شما توصیه کرده باشیم که یک پاوربانک با ظرفیت بالا برای این ویژگی انتخاب نماییم، اما به شدت به شما توصیه می کنیم که بیش از حد این کار (شارژ دستگاه و پاوربانک در یک زمان) را انجام ندهید. زیرا با این کار عمر مفید باتری پاوربانک کاهش خواهد یافت. پس شما در مدت کوتاهی مجبور به تهیه پاوربانکی جدید خواهید شد، بنابراین این ویژگی در یک پاوربانک می تواند بار مالی بیشتری را به شما تحمیل نماید.

انتخاب با شماست، ما به شما مزایا و معایب شارژ/دشارژ همزمان را گفته ایم.....

کسب اطلاعات لازم درباره ی پاور بانک شیائومی