در بخش اول این مقاله اصولی را یادآور شدیم که شما با رعایت آنها می توانید در زمان انختاب شارژرهای الکترونیکی بهترین انتخاب را داشته باشید




از جمله اینکه همیشه تلاش کنید که شارژرهایی را که تهیه می کنید از ویژگی شارژ هوشمند بهره مند باشند و همچین شارژرهایی با قیمت بالا همیشه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند پس در انتخاب آنها دقت لازم را داشته باشید و اینکه تبلیغات همیشه نشانه کیفیت محصولات نیست. در اینجا در ادامه بخش قبل به اصول دیگری اشاره می کنیم که بد نیست در زمان خرید یک شارژر الکترونیکی آن را مد نظر قرار دهید.

در ادامه اصل سه که در مطلب قبلی بیان کردیم این موضوع را خاطر نشان کردیم که ممکن است در تبلیغات، شرکت ها بخواهند محصولات خود را ورای آن چه هستند نشان دهند در اینجا برای خلاص شدن شما از وسوسه این تبلیغات مطالبی را بیان میکنیم که با دیدی باز انتخاب خود را انجام دهید.

سرعت شارژ خروجی: شارژ خروجی چیزی بسیار شبیه به موارد گفته شده در مطلب قبلی است. همخوانی ولتاژ خروجی ، که با میزان آمپر در کنار آن نمایش می دهند. این مقدار برابر ولتاژ دستگاه مورد استفاده شما است. که عبارتند از:

• 2.4A - سریع ترین سرعت شارژ که می توانید قبل از ارتقاء به شارژ سریع Qualcomm دریافت کنید.

• 2A – رایج ترین سرعت استاندارد شارژی که در دستگاه های شارژر الکترونیکی رایج است.

• 1.5A - یک گام بالاتر از کمترین مقدار شارژ یعنی 1.0A.

سرعت شارژ ورودی: سرعت شارژ ورودی سرعت شارژ شدن یک پاوربانک است. شارژ ورودی بیشتر مربوط به پاوربانک ها می شود، زیرا فقط این نوع از شارژرها نیاز به شارژ دارند، در حالی که شارژر های دیگر مانند شارژر دیواری و شارژر اتومبیل نیازی به شارژ ورودی ندارند.

توجه کنید که در سرعتهای شارژ خروجی گفته شده در بالا شارژی با میزان 1.0A وجود ندارد. به این دلیل که شیائومی و شرکت های مشابه آن بر روی شارژرهای الکترونیکی متمرکز شده اند تا سرعت بالایی را به شما ارائه دهند و سرعت شارژ 1.0 A را قبول ندارند. اگر محصولاتشان در سرعت 1.0A شارژ شوند، مشتریان متوجه خواهند شد و از سرعت پایین آنها شکایت می کنند. در این مورد، بر طبق استاندارد شرکت ها باید برچسبی را برای نشان دادن سرعت شارژرهای تولیدی با محصول خود همراه سازند.

امروزه اکثر پاوربانک ها از تکنولوژی Quick Charge 2.0 استفاده می کند. این به این معنی است که اگر دستگاهی دارید که با شارژ سریع سازگار است و از پاوربانک استفاده می کنید، دستگاه شما با سرعت شارژ 3.0A شارژ می شود. و حتی اگر، دستگاه شما قابلیت شارژ سریع را ندارید، هنوز هم می توانید حداکثر سرعت شارژ یعنی 2.4A را از آنها دریافت نمایید و دستگاه شما به سرعت شارژ شود.

خوب است بدانیم که برچسب ها چه معنایی دارند و چگونه آنها را در محصولی که خریداری می کنید، بیابید. هنگامی که تبلیغ " شارژ سریع " را برای یک محصول مشاهده می کنید، می دانید که "شارژ سریع" در واقع دارای استانداردهایی است و باید از آنچه که اشاره کردیم پیروی کند.

اصل 4: دستگاهی را که در آن هیچ اشاره ای به شارژ سریع وجود ندارد را خریداری نکنید.

شارژ سریع یک نوع سریع از تکنولوژی شارژ است که قادر به شارژ دستگاه های سازگار با آن با سرعت شارژ 3.0A است. دستگاه های سازگار با پردازنده های خاص مانند Snapdragon قادر به سازگاری با شارژ سریع می باشند، بنابراین شما باید بدانید که آیا دستگاه شما سازگار با این فن آوری است یا خیر.

اشاره به تکنولوژی شارژ سریع باید در مکانی که شما به دنبال خرید یک شارژر هستید بیان شده باشد زیرا این موضوع نشان می دهد که شما یک شارژر را از شرکتی به روز و همگام با تکنولوژی های جدید خریداری می کنید. این نوع از شرکت های شارژر های الکترونیکی اغلب آنلاین هستند. اما می توانید این نوع را در فروشگاه ها نیز پیدا کنید اما دقت لازم را داشته باشید که برچسب شارژ سریع و هوشمند را داشته باشند.

اگر شما دارای یک آیفون هستید، از جمعیت افراد نیازمند به شارژ سریع خارج می شوید، زیرا اپل با پردازنده های Snapdragon ساخته نمی شود. اگر شما یک کاربر دستگاه اندرویدی هستید، احتمالا گوشی هوشمند شما با شارژ سریع سازگار است، بنابراین ممکن است تکنولوژی شارژ سریع برای شما در دسترس باشد. شما در حال حاضر باید از خرید دستگاه هایی بدون تکنولوژی شارژ سریع خودداری نمایید.

اصل 5: اندازه پاوربانک نسبت به ظرفیت و قیمت آن بسیار بزرگ نباشد.

نیاز به قابل حمل بودن تکنولوژی های شارژ امروزه به طور چشمگیری افزایش یافته است. اما امروزه ما قادر به نگه داشتن مقدار زیادی از ظرفیت برق در یک دستگاه کوچک هستیم و این همان راهی است که باید طی شود. با این حال قابلیت حمل تقریبا برای هر دستگاه شارژری امکان پذیر نیست.

تکنولوژی مانند پاوربانکها، باید طوری طراحی شوند که اندازه محصول کوچک باشد ولی ظرفیت آن نسبت به سایزش بسیار زیاد باشد.

در بالا یک پاوربانک که توسط Xiaomi فروخته می شود را مشاهده می کنید. این پاوربانک دارای ظرفیت 16000mAh است که دارای دو پورت خروجی ، چراغ های نور LED، پورت شارژ ورودی Micro USB و دکمه خاموش/روشن شدن، است. با توجه به ظرفیت این پاوربانک از اندازه مناسبی برخوردار نیست.

ظرفیت پاوربانک خوب است اما اندازه آن به اندازه کافی نسبت به آنچه که پاوربانک های دیگر ارائه می دهند مطلوب نیستند. پاوربانک هایی در محصولات این شرکت وجود دارد که در واقع کوچکتر هستند، ظرفیت بالاتری دارند و از هزینه کمتری نسبت به این مدل برخوردار هستند.

شما در خرید خود می توانید پاور بانک های مختلف را مشاهده کرده و از بین آنها بهترین گزینه را که با داشتن ظرفیتی بالا در سایز کوچکی طراحی شده باشد را انتخاب نمایید.

زمانی که شما بدانید چه شرکتی محصولات مورد علاقه شما را تولید کرده می توانید انتخاب بهتری داشته باشد و از تکنولوژی به کار رفته در محصول اطمینان لازم را داشته باشید.

آیا به دنبال محصولاتی هستید که در آنچه ارائه می دهند بهینه ترین شکل ممکن را دارا هستند؟ پاوربانک Xiaomi یک پاوربانک قوی است که انتظارات شما را برآورده می کند. در محصولات این شرکت استانداردهای لازم برای ارائه بهترین کیفیت تعبیه شده است. شما همیشه باید دقت کنید که نباید برای برخی از محصولات بیشتر از چیزی که ارزشش را دارد، پرداخت کنید.

کسب اطلاعات لازم درباره ی پاور بانک شیائومی