خوب، اکثر جبری که ما در مدرسه یاد می گیریم، واقعا مفید نیست. برخی از معلمان ریاضی احتمالا با این مخالفت می کنند زیرا یک معلم ریاضی هستند،اما من مجاز هستم که این را بگویم! کاملا درست می گویم، واقعا تا کنون چند نفر مقدار X و Y را پس از اتمام مدرسه ، با یکدیگر جمع کرده اند.




به هر حال، این یک مشکل کوچکی است که ممکن است برای برخی رخ داده باشد. فرض کنید شما یک قطعه تخته سه لا با ابعاد 4*8  دارید. حداکثر حجمی که می توانید بدون در نظر گرفتن قسمت بالایی از آن بدست آورید چقدر است؟ با کمک یک ماشین حساب گرافیکی، ما می توانیم به راحتی این مشکل را حل کنیم.

پاسخ به این مساله مشابه با مشکل پیدا کردن مساحت است. فکر کنید که جعبه را با الگوی زیر باز کنید.

حجم = طول x عرض x ارتفاع

که برابر است با

حجم = x (8 - 2x) (4 - 2x)

آیا ما این کار را به صورت جبری انجام می دهیم؟ نه در زندگی واقعی اینگونه نیست!  آن را کنار بگذارید و فرمول بالا را به ماشین حساب گرافیکی اضافه کنید همانطور که در بالا نوشته شده است. بر روی Graph It کلیک کنید و شما در این لحظه باید نمودار زیر را دریافت کرده باشید. من بخشی را که به دنبال آن هستم را، رنگی کرده ام. ما به بخش منفی توجه نداریم زیرا شما نمی توانید طول و عرض منفی داشته باشید!

اگر جدول زیر را بررسی کنید، می توانید حداکثر مکانی را ببینید (حداکثر حجم در این مورد) 12.32 فوت مکعب برای مقدار x = 0.85 است. بنابراین، این به این معنی است که اگر جعبه ما 0.85 فوت ارتفاع داشته باشد و عرضی برابر با 4 - 2 (0.85) فوت و طولی برابر 8 -2 (0.85) فوت، ما می توانیم بزرگترین حجم ممکن را داشته باشیم. شما لازم برای یافتن اندازه ها جدول زیر را درک کنید.

بنابراین، 10*27.5*75.5 اینچ  به ما حداکثر حجم 12.32 فوت مکعب را می دهد، بزرگترین حجمی که ممکن است از یک تکه تخته سه لا بدست بیاید. البته، اگر شما واقعا این کار را انجام دهید، فکر نمی کنم شما برای یک تخته کوچک نیاز به انجام این محاسبات داشته باشید! اما استفاده از یک ماشین حساب گرافیکی به شما یک ایده بسیار خوبی می دهد.

شما می توانید این ایده را به یک جعبه با یک درب یا سیلندر فلزی با در پوش یا بدون آن گسترش دهید. این یک روش نسبتا ساده است، شما می توانید از یک ماشین حساب رسم نمودار، برای پیدا کردن حداکثر حجم برای هر شی داده شده، استفاده نمایید.