با آغاز سال تحصیلی هرکسی به دنبال مهیا کردن لوازم مورد نیاز برای مدرسه است ، یکی از سوالاتی که در هنگام خرید یک ماشین حساب گرافیکی برای والدین و دانشجویان پیش می آید این است که کدام یک را باید بخرند؟ در این مقاله قصد داریم ببینیم که کدامیک از مدل های کاسیو برای شما مناسب تر است؟ به جز هزینه، تفاوت دیگر آنها در چیست؟ اگر شما به دنبال مقرون به صرفه ترین نسخه کاسیو هستید مدل FX-9750GII مناسب ترین گزینه برای شما است، آیا این ماشین حساب قادر به انجام همه چیزهایی هست که باید در ریاضیات و یا دوره های علمی خود انجام دهید؟ مزیت مدل fx-CasioPrizm، که گرانتر از مدل قبل است در چیست؟




آنچه که من در این پست انجام داده ام فهرست کوتاهی از تفاوت های عمده بین سه ماشین حساب Casio Prizm ، fx-9860GII و fx-9750GII  است تا به سرعت بتوانید تفوت عمده بین آنها را متوجه شوید.

ویزگی

Casio Prizm

fx – 9860GII

Fx – 9750GII

صفحه نمایش

384*216

128*64

 128*64

رنگ LCD

چند رنگ

تک رنگ

تک رنگ

حافظه ذخیره سازی

16 MB

1.5 MB

-

باتری قابل شارژ موجود

دارد

ندارد

ندارد

حالت آزمون

دارد

دارد

ندارد

صفحه نمایش متن طبیعی ورودی / خروجی

دارد

دارد

ندارد

نمایش همزمان/ چند بعدی

دارد

دارد

ندارد

نمایش غیر طبیعی اعداد طبیعی

دارد

دراد

ندارد

قابلیت ویرایش

دارد

ندارد

ندارد

 

موراد بالا فقط چند ویژگی است که تفاوت این سه ماشین حساب را بیان می کند. واضح ترین تفاوت Prizm رنگ آن، اندازه صفحه نمایش، قابلیت حافظه فلش آن است. اما در بیشتر موارد، اگر شما لیست کامل از ویژگی های موجود در آنها را بررسی کنید، خواهید دید که هر سه آنها دارای قابلیت های مشابه و بسیاری از ویژگی ها / عملکرد های هستند که یک ماشین حساب TI آنها را ندارد. بنابراین، اگر شما دوستار رنگ، حافظه فلش بیشتری (برای تصاویر، فیلم) و توانایی تغییر یک متغیر در یک زمان هستید پس Prizm  را انتخاب کنید. اگر رنگ برای شما مهم نیست، اما شما نمایشگر طبیعی را دوست دارید، پس می توانید به سراغ  fx-9860GII بروید. اگر مدرسه شما نیاز به امتحان حالت برای آزمایشات استاندارد دارد، پس Prizm و یا FX-9860GII انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اما fx-9750GII، به دلیل هزینه پایین تر آن، بیشتر نیازهای عملکردی شما را برآورده می کند، بنابراین اگر نیاز به ویژگی های اضافی ندارید، از این  ماشین حساب استفاده نمایید. شما از خرید هرکدام از آنها اشتباه نخواهید کرد.