هیچ چیز ناامید کننده تر از قطع شدن ناگهانی برق نیست. اگر تلفن شما در وسط یک روز طولانی خاموش شود و دیگر نتوانید تماس بگیرید یا متن یا فیس بوک خود را بررسی کنید. اگر رایانه لوحی شما در وسط یک پرواز طولانی خاموش شود، نمی توانید زمان را با فیلم یا خواندن متنی بگذرانید. این جایی است که یک بسته باتری دستی USB به کار شما می آید.




شیائومی یک تکنولوژی بزرگ و قدرتمند در چین است. نفوذ این شرکت به خارج از مرزهای این کشور عملا صفر است، زیرا زمان خود را صرف ساخت گوشی های هوشمند، برنامه ها و لوازم جانبی برای بازار خاص در چین تخصیص می دهد. Xiaomi علاوه بر برخی از گوشی های بسیار جذاب خود دارای یک پاور بانک  قابل حمل جدید است که ارزش بررسی آن را دارد.

پاور بانک شیائومی USB، شیائومی MI Charger که هم برای ظرفیت آن که معادل 10400 میلی آمپر ساعت است که بسیار زیاد است و هم برای قیمت آن فقط 69 یوان که حدود 12 دلار استبسیار قابل توجه است. هنگامی که شما یک سلول معادل 5000mAh DealExtreme  را با قیمتی در حدود دو برابر قیمت این پاوربانک است را در نظر بگیرید پیشنهاد شیائومی بسیار جذاب است. در ساخت این پاوربانک از باتری های ساخته شده توسط شرکت ال جی و سامسونگ نیز استفاده می شود، بنابراین در داخل پوشش فلزی صاف، تحقیق و توسعه زیادی وجود دارد.

بسته بندی پلاستیکی محصولات اپل، فکر می کنم آیفون 5C و خانواده آی پاد، به وضوح برای Xiaomi در طراحی این مورد بسته بندی پاوربانک الهام بخش بود. این کاملا واضح است که چقدر طراحی اپل بر روی این محصول اثر گذاشته است. کل محصول توسط Jony Ive طراحی شده است، که در یک محفظه آلومینیوم آنودایز نرم لمسی، با دو خروجی سفید رنگ پایانی و یک دکمه خاموش و روشن دایره ای MacBook  بسیار فوق العاده طراحی شده است.

شکل قسمت  پایین پاور بانک شیائومی دارای ویژگی خاصی نیست. قسمت بالا، جایی است که همه ی کارها در آن جا اتفاق می افتد. دکمه ی خاموش و روشنی که گفتیم، یک سوکت USB کامل، یک سوکت میکرو USB و چهار چراغ LED کوچک سفید بر روی آن وجود دارد. دکمه را فشار داده تا LED ها روشن شوند و به شما بگویند که چه میزان از ظرفیت پاور بانک در آن باقی مانده است.

از لحاظ عملیات واقعی، این پاوربانک ساده تر نمی شود. یک کابل USB را به یک کانکتور اندازه کامل وصل کنید و سر دیگر آن را به یک گوشی هوشمند یا تبلت یا دستگاه دیگری که نیاز به شارژ آن دارند وصل کنید و شارژر MI به طور خودکار کار خود را شروع می کند. یک کابل را به سوکت میکرو USB وصل کنید و آن را به یک شارژر دیواری متصل کنید (نوعی که تلفن یا تبلت خود را با آن شارژ می کنید)، تا پاوربانک شروع به بازیابی ظرفیت از دست رفته خود کند.

شما می توانید از حداکثر ظرفیت کامل این پاور بانک شیائومی طبق گفته شرکت شیائومی استفاده نمایید. زیرا ما آن را با شارژ کردن چهار مرتبه یک مودم Telstra 4G Advanced Wi-Fi  آزموده ایم بدون اینکه پاوربانک اعلام کند که ظرفیتش رو به اتمام است.

داشتن ظرفیت باتری بالا در یک سلول نسبتا جمع و جور می تواند برای شما مفید باشد. انرژی کافی در Xiaomi ذخیره شده است تا بتوانید Galaxy S5 سامسونگ (2800mAh) را سه بار به همراه شارژ اضافه شارژ نمایید. یک آیفون 5S (1560 میلی آمپر) می تواند تقریبا هفت بار با این دستگاه شارژ شود. حتی سامسونگ گلکسی NotePRO  (9500mAh) قدرتمند را می توان به طور کامل مانند آب خوردن شارژ نمود. به این فکر کنید که دیگر نگران تمام شدن باتری تلفن خود در یک روز کاری نیستید.

تنها یک شکایت بزرگ در مورد پاور بانک شیائومی MI 10400mAh وجود دارد، آن هم وجود ضعف در شارژ باتری خود این پاوربانک است. شارژ آن از حالت خالی به حالت کاملا پر به اندازه کافی ساده است، هر چند وقت زیادی را بگیرد تا باتری به طور کامل شارژ شود و ظرفیت 100 درصد را به ما گزارش دهد. اما اگر شما در وسط شارژ قرار داشته باشید و باتری را از نقطه شارژ آن جدا کنید، گاهی اوقات مقدار شارژ موجودی در آن به نادرستی برای شما نشان داده می شود. ما باتری را حدود 80 درصد شارژ کردیم و آن را از شارژر خارج کردیم؛ باتری توان کامل (چهار LED روشن) را گزارش می دهد و بعد از اینکه ما آن را دوباره وصل کردیم، دیگر آن را دوباره شارژ نخواهد کرد.