زمانی که از من پرسیدند که "چطور از ثابت های ماشین حساب CG-50 استفاده می کنم"، من کاملا از پاسخ خود به این مسئله مطمئن نبودم ، زیرا من تمایل به استفاده از ماشین حساب از دیدگاه ریاضیات دارم، و تا کنون با ثابت ها (از یک دیدگاه علمی) کار نکرده بودم و حتی از معنی کلمه "ثابت" در این جایگاه نیز مطمئن نبودم (به معنی اعداد ثابت در یک معادله معین).




 به نظر می رسد سوال مورد نظر در مورد منو و یا برنامه Physium در ماشین حساب است و نحوه دریافت ثابت ها از این جداول و استفاده از مقادیر در محاسبات است. این عملی است که باید صادقانه بگویم هرگز از ان استفاده کرده ام، زیرا در جایگاه معلم علوم نیستم و بنابراین به ندرت، به این برنامه نیاز پیدا کرده ام و شاید هم هرگز به آن نیاز نداشته ام. اما من برای یافتن پاسخی مناسب برای آن کنجکاو شدم.
بعد از جستجو های فراوان من متوجه شدم که برنامه های زیادی در ماشین حساب گرافیکی CG50 (و دیگر ماشین حساب های گرافیکی کاسیو) وجود دارد که من همیشه از وجود آنها بی خبر بوده ام، نه فقط در مورد برنامه Physium. من بیشتر بر روی منویهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیند متمرکز می شوم، همانند: اجرای ماتریس (برای انجام محاسبات)، نمودار (برای کار با توابع و نمودار ها)، جدول (توابع با استفاده از نمایندگی های جدول)، معادله (حل معادلات) و رسم تصویر. اما منوهای بسیاری وجود دارد که باید آنها را کشف کرده و یاد بگیرم که چگونه از آنها استفاده کنم زیرا همه آنها در زمینه ها و برنامه های کاربردی مفید هستند. این در حال حاضر یکی از اهداف من است. سعی کنید اصول اولیه سایر منوهای موجود (برنامه) در ماشین حساب گرافیکی CG50 (و دیگر ماشین حساب ها) را با شروع از منو / نرم افزار Physium یاد بگیرید و آنها را بیابید. در ادامه به آنچه در این رابطه یافته ام اشاره خواهم کرد:
برنامه Physium دارای قابلیت های زیر است (بنابراین معلمان علوم، توجه داشته باشید !!)
• جدول تناوبی عناصر
1. شما می توانید جدول تناوبی عناصر را نمایش دهید
2. جدول عناصر شامل عدد اتمی، نماد اتمی، وزن اتمی و سایر اطلاعات است
3. عناصر را می توان بر اساس نام عنصر، نماد اتمی، شماره اتمی یا وزن اتمی در ماشین حساب جستجو کرد
• ثابت های فیزیکی پایه
1. شما می توانید ثابت فیزیکی فیزیکی را نمایش دهید، همچنین آنها به منظور ساده تر شدن توسط چند دسته گروه بندی شده اند
2. شما می توانید ثابت های فیزیکی را ویرایش کنید و آنها را در صورت نیاز ذخیره کنید
3. شما می توانید ثابت های فیزیکی را در حافظه آلفا ذخیره کنید و از این ثابت های ذخیره شده در محاسبات در منوی و یا برنامه RUN-MAT استفاده کنید
در حال حاضر، من معلم علوم نیستم، بنابراین این یک موردی نیست که من اغلب نیاز به استفاده از آن را داشته باشم. پس اگر ماشین حساب گرافیکی تهیه نمودید که این برنامه را در خود داشت حتما دستورالعمل کار با آن را مطالعه بفرمایید.