در قسمت قبل بیان کردیم که در دنیای پر هیاهو و پر سرعت امروزه همه مردم نیاز به یک ماشین حساب برای سرعت بخشیدن به فعالیت های روزمره خود دارند. در آنجا ما ماشین حساب Texas Instruments TI-84 Plus را برای شما معرفی کردیم و گفتیم که این ماشین حساب یکی از بهترین ماشین حساب هایی است که هر فردی با خرید یکی از آنها تا مدت ها به نیاز خود برای تهیه یک ماشین حساب پاسخ گفته است. در این قسمت قصد داریم تا یکی دیگر از بهترین ماشین حساب های مهندسی را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.




  1. HP 35S SCIENTIFIC CALCULATOR

با وجود برتری ماشین حساب TI-84 Plus که در قسمت قبل بیان کردیم، ماشین حساب مهندسی HP 35 هنوز هم یک ماشین حساب قدرتمند به شمار می رود، به خصوص اگر گرافیکی بودن و توانایی تولید برنامه های سفارشی نیاز اصلی شما نیست. قابل توجه ترین ویژگی HP 35s قابلیت انعطاف پذیری آن است، این تنها ماشین حساب مهندسی در بازار است که اجازه می دهد تا کاربر ورودی را با استفاده از علائم جبری و یا معکوس لهستانی وارد کند. HP35s ممکن است همانند یک اثر شگفت انگیز، با طراحی  ای شبیه ماشین حساب های اصلی Hewlett-Packard علمی منتشر شده در دهه های 70s و 80s به نظر برسد، اما دارا بودن حافظه بالا و قدرت بالای درونی آن را به یک قهرمان بزرگ تبدیل کرده است.

HP 35s در استفاده صنعتی و مهندسی بیشتر به کار می رود تا اینکه بخواهد به نیازهای دانش آموزان متوسط ​​توجه کند، HP 35s ویژگی های متعددی دارد که برای استفاده در این زمینه ها ایده آل هستند. صفحه نمایش ال سی دی دو خطی ضد گرد و غبار، نه تنها فضای زیادی را برای نمایش نتایج ارائه می دهد بلکه دارای کنتراست قابل تنظیم برای کاربر می باشد که صفحه نمایش را در زوایای مختلف و سطوح نور متفاوت که می تواند در فضا باشد را به راحتی نشان دهد. بر خلاف بسیاری از ماشین حساب های مهندسی، HP 35s قادر به نمایش اعداد به صورت کسری است، که می تواند در هنگام کار با اندازه گیری های امپریالیزم مناسب باشد. همچنین، این ماشین حساب، بسیار شبیه به ماشین حساب های قدرتمند گرافیکی است، دارای حافظه فراوانی از برنامه ها می باشد و همچنین هیچ محدودیت بر روی معادلات ندارد. همچنین HP 35s دارای ویژگی HP-Solve است که امکان حل معادلات و انزوا متغیرها را فراهم می کند. این ماشین حساب همچنین دارای تبدیل های امپریال به متریک و دارای بیش از 100 ثابت در دسترس با یک یا دو ضرب کلید ساده است.

چیزی که HP 35s را فراتر از دیگران می کند، اندازه حافظه و توانایی اداره حافظه خود است. با داشتن مجوز ورود ورودی جبری و معکوس لهستانی ، کاربر قادر می شود که حافظه و فضای پشته را برای محاسبات و برنامه ها ذخیره کند. این همچنین HP35 را قادر می سازد تا با اعداد پیچیده تر و یا خیالی کار کند و همچنین محاسبات بردار را به راحتی مدیریت کند. حافظه قوی آن همچنین اجازه ذخیره سازی داده ها را می دهد و کاربر را قادر می سازد تا معادلات را در جای مورد نیاز فراخوانده و استفاده کند. برنامه نویسی آن بر اساس کلیدواژه است و می تواند برای کاربران متوسط این ماشین حساب نیز به راحتی کار خود را انجام دهد.

همانطور که در مورد TI-84 Plus گفته شد، اکثر دانش آموزان به دلیل نیاز به انجام محاسبات عملی و رسم نمودار در کلاس، به احتمال زیاد نیاز به یک ماشین حساب گرافیکی خواهند داشت. اما HP 35s بهترین انتخاب برای استفاده حرفه ای و عملی است. در حوزه مربوط به خود، HP 35s خود را بیش از نیاز کاربران به آن، ثابت می کند. همچنین، این پیشرفته ترین ماشین حساب مجاز در بسیاری از آزمون های صدور گواهینامه حرفه ای، از جمله مبانی مهندسی و اصول و تمرین تست های مهندسی است. به اندازه TI-84 Plus، هزینه این ماشین حساب نیز در رده محصولات مشابه بالا است، اما قدرت و حافظه بالای آن ارزش هر میزان هزینه برای آن را دارد.

برای اینکه با دیگر ماشین حساب های برتر مهندسی آشنا شوید دیگر مقالات ما را دنبال کنید.