پاور بانک ها کامل نیستند، اما امروزه تبدیل به بخشی ضروری از زندگی مردم شده اند. مانند تمام فن آوری، پاور بانک نیز در طول زمان تکامل یافته است. با گدشت ده سال و یا بیش تر، پاور بانک ها از ترکیبی ساده متشکل از یک مدار کنترل و چند باتری AA به مجموعه های پیچیده تر با عملکرد چندگانه به همراه چراغ های LED و wifi تبدیل شده اند. در این جا نگاهی سریع به آنچه که پاور بانک آنها را پشت سر گذاشته، و آنچه در آینده در مقابل آن قرار می گیرد، کرده ایم.




تاریخچه کوتاهی  از پاور بانک - جایگزین چه چیزی شده است و در رقابت با چه عواملی بر سر جایگزینی پیروز شده است.

 پاور بانک ها  کامل نیستند، اما امروزه تبدیل به بخشی ضروری از زندگی مردم شده اند. مانند تمام فن آوری، پاور بانک  نیز در طول زمان تکامل یافته است. با گدشت  ده سال و یا بیش تر، پاور بانک ها  از ترکیبی ساده متشکل از یک مدار کنترل و چند باتری AA به مجموعه های پیچیده تر با عملکرد چندگانه به همراه چراغ های LED  و wifi تبدیل شده اند. در این جا نگاهی سریع به آنچه که پاور بانک آنها را پشت سر گذاشته، و آنچه در آینده در مقابل آن قرار می گیرد، کرده ایم.

 

پاوربانک جایگزین چه چیزهایی شد؟

 اگر فقط شما در این دهه از تلفن استفاده کرده اید، می توانید به راحتی را پاور بانک  قبول کنید. تلفن همراه اولیه ای که اکثر مردم از آن استفاده می کردند، نوکیا، موتورولا یا مارک های دیگری با صفحه نمایش سیاه و سفید بود. که  باتری آنها کمتر از 1000 میلی آمپر بود و به طرز شگفت آور ی بیش از یک هفته کار با آن را پشتیبانی می کرد. تلفن های همراه در آن زمان با باتری های جداگانه مجهز می شدند که با خارج کردن انها را می توانستید شارژ کنید. در آن زمان مردم تمایل داشتند باتری های جداگانه ای  را به عنوان جایگزین برای زمانی که باتری تلفن های همراه تمام می شد به همراه داشته باشند.

اکثر باتری های تلفن همراه در آن زمان باتری قابل شارژ نیکل کادمیوم بود که افزایش حافظه آن عمر باتری را کاهش می داد. این مشکل باعث تولید موفق سلول 18650 شد که مشکل حافظه را برطرف کرد و عمدتا عمر باتری را بهبود می بخشید. بعدها، استفاده از باتری لیتیوم پلیمر، با عمر طولانی تر، کارایی شارژ بالاتر، نرخ تبدیل بیشتر و پاور بانک  دوستار محیط زیست مرسوم شد.

 مرحله جنینی و رشد پاور بانک  مربوط به سالهای 2001 تا 2009 بود. که اولین بار در سال 2011 در نمایشگاه بین المللی مصرف کننده لاس وگاس به عموم معرفی شد. همانطور که بعضی از تیم های حرفه ای شروع به تحقیق و توسعه فن آوری هسته پاور بانک کردند، پاور بانک معنای دقیقی به خود گرفت: چارچوب یک پاور بانک  شامل مدار مدیریتی پیچیده، یک تراشه و باتری است.

تکنولوژی باتری پلیمری در سالهای 2006-2009 به پیشرفت پاور بانک  تبدیل شد و برخی از مفاهیم استاندارد پاور بانک  را به وجود آورد، مانند ظرفیت، نرخ تبدیل و سازگاری، و مشتریان را قادر به مقایسه و انتخاب میان پاوربانک های مختلف کرد. به طور کلی، با دخالت بسیار تولیدکنندگان، تکنولوژی کنترلی، استفاده از باتری ها به عنوان یک وسیله جانبی ، هر بخشی از کل زنجیره صنعت پاور بانک ، سازنده خود را به دست آورد و بازار انعطاف پذیر این محصول  را گرم تر کرد.

چه چیزهای نتوانستند جایگزین پاوربانک شوند

در سال 2007، زمانی که اپل آیفون را معرفی کرد، طراحی مد روز و نرم افزار قدرتمند آن،  انفجاری در بازار گوشی های هوشمند را بود و تبدیل به اولین نام تجاری گوشی های هوشمند در جهان شد. با این حال، با توجه به مصرف زیاد برق و عدم توانایی جایگزینی باتری لیتیوم ساخته شده در آن، iPhone تنها تا 4 ساعت قابلیت استفاده داشت. در نتیجه محفظه های باتری را اختراع کرد و ادعا کرد که "ظرفیت باتری آی فون خود را دو برابر می کند". بله این کار را کرد اما آن را قربانی طراحی اصلی باریک و سبک آیفون قرار داد. علاوه بر این، ظرفیت اکثر باتری های آیفون، بیش از 3000mAh نبود که تنها میتوانست به یک دستگاه در یک زمان به برق متصل شود. در مقایسه با یک پاور بانک  که دارای ظرفیت متفاوت برای افرادی است که آن را انتخاب می کنند و  همچنین ظاهر تلفن همراه را تغییر نمی دهد، محفظه های باتری اپل به وضوح در ظرفیت و طراحی در برابر پاوربانک ها شکست خورد.

  به غیر از موارد باتری قابل حمل، انواع شارژرها از جمله شارژر دیواری، شارژر ماشین و شارژر رومیزی نیز دارای جایگاهی در این بازار خاص هستند. علاوه بر این، تعداد روزافزون شارژرها در حال حاضر دارای چندین پورت برای شارژ چندین دستگاه به طور همزمان هستند. با این حال، این شارژرها باید در موقعیت ثابت برای شارژ قرار بگیرند، و نمی توانند به شما در زمانی که از خانه دور هستید و یا برای مدت طولانی به سفر و یا گردش رفته اید کمکی بکنند در حالی که پاوربانک ها این کار را انجام می دهند.

توسعه پاوربانک ها در آینده

 همانطور که تعداد انواع دستگاه های دیجیتال رشد می کند، تشنگی برای دستیابی به قدرت بالاتر نیز بیشتر می شود و بنابراین بازار پاور بانک  تا حد زیادی گسترش می یابد. افرادی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند می دانند ستون فقرات آن مصرف انرژی آنها است. مردم نیاز بیشتری به خدمات شارژ در فرودگاه ها، هتل ها و دیگر امکانات تفریحی دارند. علاوه بر این، با عملکرد و طراحی ویژه، انتخاب پاور بانک  نیز به عنوان هدیه بسیار کار درستی است. به طور خلاصه، بازار پاور بانک  در حال حاضر به سرعت در حال گسترش است.

 تولید کنندگان پاور بانک ها  برای تامین نیازهای مختلف مشتریان مختلف و به دست آوردن یک بازار بزرگ تر شروع به ارائه ویژگی ها و کاربردهای بیشتری برای محصول خود می کنند، آنها به تدریج محصولات خود را با سایر عملکردها مانند USB یا چراغ قوه اضطراری یا حتی فای مجهز می کنند. علاوه بر این، برای بهبود نرخ تبدیل و کارایی شارژ، بعضی از پاور بانک ها  دارای دو یا چند پورت هستند و تکنولوژی هوشمند را اعمال می کنند که می تواند به طور خودکار ورودی دستگاه های متصل را شناسایی کرده و با سرعت کامل آنها را شارژ کند. علاوه بر این، در حالی که ظرفیت پاور بانک ها  به طور گسترده ای رشد می کند، حجم آن برعکس کوچکتر می شود. برای جلوگیری ایجاد مشکلات بیرونی، برخی از پاور بانک ها  با کابل داخلی ساخته شده است. بدین ترتیب، شما لازم نیست که یک کابل اضافی را با خود به همراه داشته باشید.

   از سال 2001 تا 2015، توسعه 14 ساله موجب رونق صنعت پاوربانک ها شده است و به زودی در سراسر جهان مانند گدازه آتشفشان گسترش می یابد. با توسعه در ساخت مواد بیرونی و در تکنولوژی برای باتری درون آن که هنوز در حال بهبود است، می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک به یک استاندارد بزرگتر و بالاتری از پاور بانک ها  برسیم.

کسب اطلاعات لازم درباره ی خرید پاور بانک شیائومی