کسانی که یک پاوربانک خورشیدی را خریداری کرده اند، می دانند که پاور بانک خورشیدی یک پاور بانکی نیست که تنها توسط خورشید همانند یک پاوربانک معمولی که با الکتریسته شارژ میشود، باشد. فروشندگان این محصولات در مقدمه متذکر می شوند که از نور خورشید به عنوان منبع اصلی شارژ پاوربانک خود استفاده نکنید، زیرا سرعت شارژ آن به شدت به میزان نور خورشید و نرخ تبدیل پانل های آن بستگی دارد، که ممکن است زمان زیادی برای شارژ مجدد نیاز داشته باشد.




بنابراين، یک پاوربانك خورشيدي در درجه اول با استفاده از یک پریز برق باید شارژ شود و منبع خورشیدی به عنوان یک وسیله جانبی بسیار مفید در شرایط اضطراری در فضای باز عمل کند. برای نرخ پایین تبدیل در مقایسه با شارژ USB، چگونه می توانید متوجه شوید که پاوربانک شما توسط خورشید به اندازه کافی شارژ شده است یا خیر؟

راه های تشخیص شارژ شدن پاوربانک از طریق نور خورشید

• شاخص LED

ساده ترین راه برای اینکه بدانید پاوربانك خورشيدي شما توسط منبع خورشیدی شارژ می شود این است که از شاخص ها LED آن استفاده کنید. با استفاده از یک بررسی بر روی سایت آمازون چند راه برای فهمیدن اینکه چه زمانی پاوربانک با استفاده از خورشید شارژ میشود را می توانید بیابید:

1. چراغ چهارم نشانگر سبز شده باشد یعنی اینکه شارژ آن از طریق پنل خورشیدی کامل شده است است. 

2. یک چراغ سبز روشن بدین معنی است که نوررا دریافت می کند و به آرامی شارژ می شود. اگر شما آن را در مکان های تاریک قرار دهید، چراغ خاموش خواهد شد.

3. چراغ قرمز LED نشانگر به این معنی است که پاوربانک باید توسط پانل خورشیدی مجددا شارژ شود.

4. چراغ سبز هنگام شارژ توسط نور خورشیدی، چراغ آبی در هنگام شارژ USB روشن می شود. 

5. اگر چراغ های نشانگر چشمک می زنند (چراغ های آبی)، به این معنی است که آنها نور و شارژ را دریافت می کنند و در محیط هایی با نور ضعیف و یا زمانی که شارژر کاملا از محل شارژ خارج می شود خاموش می شوند.

بهتر است دستورالعمل پاور بانک خورشیدی خود را به دقت بررسی کنید. اگر چیزی را پیدا نکنید و یا مطمئن شدید که نشانگر شکسته است، لطفا از روش اندازه گیری تجربی استفاده کنید.

• اندازه گیری تجربی (زمانی که نمی توانید شاخص ها را بخوانید)

اگر پاور بانک خورشیدی شما خریداری یک نشانگر شارژ خورشیدی نداشته و یا شکسته شده بود، شما باید یک آزمایش برای اندازه گیری تغییر میزان شارژ هنگام شارژ توسط منبع خورشیدی را انجام دهید در این اندازه گیری حتی می توانید تقریبا اندازه گیری کنید که پاوربانک شما چند میلی آمپر توسط خورشید شارژ دریافت کرده است.

1. با شارژر USB پاوربانک خورشید خود را کاملا شارژ نمایید.

2. شارژ پاوربانک را مصرف کنید تا زمانی که نور چراغ چهارم شروع به چشمک زدن کند، به این معنی که دستگاه هنوز حدود 75٪ شارژ دارد. (فرض کنیم که پاور بانکی که ما استفاده می کن دارای چهار شاخص LED است.)

3. آن را 3 ساعت در اواسط روز در معرض نور خورشید قرار دهید، تا چراغ LED چهارم دوباره کامل شارژ شود و روشن باقی بماند.

4. آن را به گوشی خود متصل کرده و گوشی را با آن شارژ کنید تا زمانی که نور چراغ چهارم در پاوربانک دوباره شروع به کم شدن کند.

5. بررسی کنید که پاوربانک چه میزان گوشی شما را شارژ کرده است.

6. افزایش قدرت گوشی خود را محاسبه کرده. به عنوان مثال، ظرفیت تلفن شما 2915 مگاهرتز است. قدرت گوشی شما 20٪ افزایش یافته است. 2915mAh * 20% = 583mAh

7. حالا شما می دانید که پاوربانك خورشيدي شما می تواند انرژی خود را از منبع خورشیدی تامین کند. و حتی می دانید شارژ آن چند mAh افزایش پیدا کرده است.

کسب اطلاعات لازم درباره ی پاور بانک شیائومی